رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: هزینه تولید نان بسیار افزایش یافته است و قیمت‌های مصوب نان با هزینه‌های تمام شده آن همخوانی ندارد.

احمدرضا کشتگر رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: آخرین قیمت مصوب نان در مشهد مربوط به اردیبهشت ماه امسال است و قیمت‌ها تاکنون تغییری نداشته است.

او افزود: قیمت خمیرمایه، اجاره مکان و برخی هزینه‌های جانبی دیگر نانوایان افزایش یافته و این موضوع، قیمت تمام شده تولید نان را بالا برده است.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد با اشاره به این که ۷۳ نانوایی آزادپز در این شهر مشغول به فعالیت هستند ادامه داد: قیمت نان‌های تولید شده در این گونه نانوایی‌ها براساس هزینه تمام شده تولید آنهاست.

کشتگر در پاسخ به سوالی در خصوص تعیین قیمت برای نان‌های کنجدی گفت: قیمت مصوب برای اضافه شدن کنجد به نان مشخص شده است، اما از زمان تصویب این نرخ، قیمت کنجد افزایش یافته لذا به نانوایان گفته شده که نرخ کنجد اضافه شده به نان را در صورت درخواست مشتری و به صورت وزنی محاسبه کرده و به مشتریان عرضه کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا گاز واحد‌های نانوایی در دوره مربوط به سرمای شدید در مشهد و محدودیت‌های ناشی از مصرف گاز قطع شده است یا خیر گفت: گاز تعدادی از نانوایی‌ها قطع شد، اما مدت زمان قطعی، کوتاه بود و هم اینک گاز همه نانوایی‌ها وصل است.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: ۲ هزار و ۲۲۵ نانوایی زیر پوشش این اتحادیه پروانه کسب دارند که طی یک هفته اخیر ۲۷ واحد نانوایی غیرمجاز در این شهر مهر و موم شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.