از ابتدای سال تاکنون علاوه بر تامین صد درصدی فرآورده‌های خونی مورد نیاز ، پنج هزار واحد نیز به استان‌های دیگر ارسال شده است.

اسدی مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۰ درصد فرآورده‌های خونی مورد نیاز مراکز درمانی استان را تامین و علاوه بر آن پنج هزار واحد نیز به استان‌های دیگر ارسال شده است.

اسدی افزود: با توجه به برودت هوا از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود، سازمان انتقال خون را در تحقق اهداف خود یاری کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با همراهی سخاوتمندانه مردم، کمبودی در فرآورده‌های خونی استان وجود ندارد، اضافه کرد: نیاز به فرآورده‌های خونی در تمام روز‌های سال وجود دارد و تامین آن برای بیماران بسیار مهم و حیاتی است و باید در طول سال مورد توجه باشد.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: اهدای خون دارای شرایطی است که بر مبنای آن نسبت به خون گیری اقدام می‌شود و متقاضیان باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۵ سال و حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن داشته باشند.

وی اظهار داشت: پایگاه انتقال خون شهر زنجان از ساعت هشت صبح تا هفت شب فعال است و شهروندان ابهری نیز می‌توانند برای انجام این کار خداپسندانه در شیفت صبح به پایگاه انتقال خون این شهر مراجعه کنند.

سالانه بیش از ۶۰ هزار واحد فرآورده خونی در این استان اهدا و در مراکز بیمارستانی استفاده می‌شود که بیش از ۶۲ درصد اهداکنندگان خون به صورت مستمر به این کار اقدام می‌کنند.

۹۴ درصد اهدا کنندگان خون را در استان مردان و بقیه را زنان تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.