مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۱ طرح آموزشی در این استان احداث و تحویل آموزش و پرورش داده شد.

سید رضا حسینی نیک مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون بیش از ۱۵۰ طرح آموزشی در مناطق مختلف استان در دست اجراست.

وی بیان کرد: این تعداد طرح ها با اعتباری بیش از چهار هزار میلیارد ریال و پیشرفت ۵۰ تا ۹۰ درصد در حال ساخت است.

حسینی نیک ابراز کرد: این طرح ها در زمینه تخریب و بازسازی، محرومیت زدایی و ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی است.

حسینی نیک اظهار کرد: ۳۳ طرح آموزشی در قالب طرح محرومیت زدایی در مناطق مختلف استان هم اکنون در دست اجراست.

وی بیان کرد: برای اجرای این تعداد طرح ها بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون ۸۲۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.

حسینی نیک میانگین پیشرفت این تعداد طرح های محرومیت زدایی را ۴۰ تا ۹۵ درصد اعلام کرد و افزود: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به زیر ساخت های آموزشی بویژه در مناطق محروم داشته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ساخت۳۶ مدرسه ۲ کلاسه به منظور برچیده شدن مدارس کانکسی مناطق با جمعیت هر کدام بیش از ۱۵ دانش‌آموز در این استان امسال اجرا شد.

وی با بیان اینکه این طرح با اعتباری بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال اجرا شد گفت: اجرای این طرح با مشارکت نوسازی مدارس، خیران و بنیاد برکت انجام است.

حسینی نیک تصریح کرد: طرح ساخت ۲۲ مدرسه ۲ و یک کلاسه به منظور برچیده شدن مدارس کانکسی مناطق با جمعیت هر کدام بیش از ۱۰ دانش‌آموز هم اکنون در دست اجراست.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز می باشد .

حسینی نیک ابراز کرد: امید است با اجرای طرح شهید پناهی بحث مدارس کانکسی مستقلی که جمعیت دانش آموزی پایدار بالای ۱۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد را دارند، با ساخت مدارس ایمن به سرانجام برسانیم.

وی گفت: با توجه به مهاجرپذیری و کمبود فضای آموزشی، اولویت نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد ساخت مدرسه در بویراحمد است.

 استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز و بزرگسال و در بیش از ۳۰۱۸باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد دانش آموز، ۱۲هزار در پیش دبستانی و مهدکودک استان حضور دارند.

از کل دانش آموزان استان، ۴۹ درصد از آنها را دختران و ۵۱ درصد را پسران تشکیل می دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.