رئیس سازمان سما گفت: جمعیت دانش آموزی مدارس سما از ۱۱۹ هزار دانش آموز به ۱۴۰ هزار دانش آموز رسیده است.

سید محمد بطحائی رئیس سازمان سما در جمع مدیران مدارس استان‌های یزد، سیستان بلوچستان، کرمان و هرمزگان گفت: با وجود شرایط کرونا در دوسال گذشته بیش از ۲۸ درصد رشد جمعیتی داشته ایم و جمعیت دانش آموزی سما از ۱۱۹ هزار دانش آموز در دو سال گذشته به ۱۴۰ هزار دانش آموز در ۷۹۱ مدرسه رسیده است و نشان دهنده تأثیر کیفیت در بحث جذب دانش آموز است.

او اظهار داشت: مدرسه یک سازمان است و اصلی‌ترین مأموریت مدرسه، فراهم کردن محیطی برای یادگیری است.

بطحائی افزود: یادگیری یعنی رفتار به صورت نسبتاً پایدار تغییر یابد به طور مثال حتی بچه‌ای که دروغ می‌گوید آن را یاد گرفته است و صداقت نوعی یادگیری است.

رئیس سازمان سما، ادامه داد: صاحب نظران می‌گویند هر نوع تغییری یادگیری نیست بلکه یادگیری باید نسبتاً پایدار باشد؛ مثل دوچرخه سواری و برقراری تعادل که در طول عمر یک نوع یادگیری پایدار است.

بطحائی گفت: در مدارس برخی یادگیری‌ها رسمی است و همین طرح تحولی مهارت‌های ۲۵ گانه زندگی، یک طرح رسمی به شمار می‌آید در حالی که بسیاری از یادگیری بچه‌ها غیر رسمی است یعنی همان چیزی که فضای مجازی، دشمن آن است، در واقع فضای مجازی فرصت تعامل و یادگیری غیررسمی در فضا‌های فیزیکی و غیر رسمی را سلب کرده است و کودکان از یکدیگر یاد می‌گیرند.

او خاطر نشان کرد: یادگیری اجباری نیست و ما نمی‌توانیم بچه‌ها را در مسیر یادگیری بکشیم بلکه باید خود یادگیرنده علاقمند در مسیر یادگیری باشد.

رئیس سازمان سما، بیان کرد: شاخص موفقیت برای ما، کیفیت است، و کیفیت یعنی میزان تحقق و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده است و کیفیت مدارس ما از سه سال گذشته تا کنون به ۶۰ درصد افزایش یافته است یعنی از نمره ۹ به ۱۲ رسیده ایم و هنوز با نمره ۲۰ فاصله داریم.

بطحایی با اشاره به شرایط سخت دوران کرونا گفت: اگر چه موانع و مواردی وجود دارد، ولی باید بتوانیم کیفیت کار خود را در بخش غیردولتی بالا ببریم و با وجود شرایط کرونا در دوسال گذشته بیش از ۲۸ درصد رشد جمعیتی داشته ایم و جمعیت دانش آموزی ما از ۱۱۹۰۰۰ دانش آموز در دو سال گذشته به ۱۴۰ هزار دانش آموز در ۷۹۱ مدرسه رسیده است ونشان دهنده تأثیر کیفیت در بحث جذب دانش آموز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار