در طرح تعدیل موقت روشنایی معابر استان مرکزی در مصرف ۱۰ مگاوات انرژی برق صرفه جویی شده است.

محمودی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: بیش از ۱۰ مگاوات روشنایی معابراستان برای گذر از پیک زمستان تعدیل شده است.

محمودی افزود: برودت و سردی هوا باعث شده که مصرف سوخت و انرژی به شدت در سطح کشور افزایش پیدا کند و همین باعث شده که در واقع ما مصرف بالایی در بخش برق داشته باشیم.

 او اضافه کرد: محدودیت تامین سوخت و انرژی باعث شده که تعداد قابل توجهی از نیروگاه‌های کشور هم با کمبود سوخت مواجه شدند و ما در بحث مدیریت مصرف می‌بایست پیگیری‌هایی انجام دهیم که در سطح استان و کشور پنج محور اساسی در بخش مدیریت مصرف انرژی درحال پیگیری است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: باتوجه به ابلاغیه شرکت توانیر مبنی بر مدیریت مصرف روشنایی معابر و در جهت کمک به تامین گاز مورد نیاز همشهریان، با آغاز فصل سرما برنامه‌های تعدیل توسط گروه‌های عملیاتی با هدف بهینه سازی و پایداری شبکه برق سراسری در حال انجام است.

او در ادامه گفت: در سطح استان مرکزی و کشور پنج محور اساسی در بخش مدیریت مصرف انرژی پیش بینی شده و در حال پیگیری است برای اینکه بتونیم تعدیل در بخش روشنایی معابر بلواری خیابان‌های اصلی و کلیه معابر استان داشته باشیم.

محمودی افزود: مجموعه انرژی که در بخش معابر استان مصرف می‌شود ۲۳ مگاوات است که عدد قابل توجهی است و برای اینکه بتوانیم این تعدیل ۵۰ درصدی مصوب تعیین در این طرح یک در میان کردن چراغ‌های معابر اصلی را شروع کردیم و تاکنون نزدیک به ۱۰ مگاوات توانستیم مصرف معابر را کم و حدودا به ۵۰ درصد مصرف معابر برسانیم.

او ادامه داد: با هماهنگی‌های خوبی که با شهرداری‌ها در سطح انجام شده، شهرداری‌ها مکلف شدند که روشنایی مرتبط با پارک‌ها میادین و میزان از روشنایی که در حیطه خدمات شهرداری را تعدیل کنند.

مدیرعامل شرکت نیروی توزیع برق استان مرکزی بیان کرد: در این خصوص اقدامات ارزشمندی انجام شده آن دسته از پارک‌ها و در واقع میادین هم که هنوز تعدیل نشده در دست پیگیری است.

او عنوان کرد: با توجه به وسعت منطقه و میزان حجم بالای روشنایی معابر در سطح استان که ۲۳ هزار چراغ است مانور‌های را پیش بینی کردیم و تمام اکیپ‌ها را مجهز کردیم.

محمودی گفت: دوتا مانور بزرگ داشتیم که این دوتا مار بزرگ در سطح استان روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد از محل این دوتا مانور ما موفق شدیم که ۲ و نیم مگاوات به تعدیل روشنایی معابر اضافه کنیم که عدد قابل توجه‌ی است.

او از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با میادین، پارک و معابری که روشنایی بیش از حدی دارد و به کاهش مصرف سوخت در کشور با شماره ۱۲۱ و یا از طریق پیامک به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۲۱ اطلاع دهند تا بتوانیم در این بخش در واقع بحث تعدیل را نیز انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.