نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، دشتیاری، کنارک، قصرقند و زرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۸۴ روستا در ۶ شهرستان جنوب بلوچستان فاقد اینترنت هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، دشتیاری، کنارک، قصرقند و زرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۸۴ روستای بالای ۲۰ و ۵۰ خانوار و حتی بیش از هزار نفر جمعیت در ۶ شهرستان جنوب بلوچستان فاقد اینترنت و بیش از ۹۶ روستا هیچگونه ارتباط تلفنی ندارند، بعضا برای یک ارتباط تلفنی مردم به بالای کوه‌ها می‌روند که این امر با همه خدماتی که نظام در نقاط مختلف دارد زیبنده نیست.

معین الدین سعیدی گفت: بیش از ۲۰۰ سایت تلفن همراه در جنوب سیستان و بلوچستان و نقاط ساحلی گواتر و پسابندر تا درک زرآباد نیازمند اتصال به اینترنت پرسرعت هستند و سال‌ها قشر‌های مختلف مردم و به ویژه جوانان چشم انتظار رفع مشکلات ارتباطی هستند و حتی برخی از دکل‌های تلفن چندین ماه نصب شده اند و خبری از راه اندازی و افتتاح آن نیست.

وی گفت: برخی سایت‌های تلفن همراه در ۶ شهرستان جنوب استان شامل چابهار، نیکشهر، دشتیاری، کنارک، قصرقند و زرآباد نصب شده اند و فقط ارتباط تلفنی دارند و نیازمند اتصال به اینترنت پرسرعت هستند تا بخشی از مشکلات قشر‌های مختلف مردم به ویژه جوانان، دانشجویان و دانش آموزان در مناطق مختلف روستایی مرتفع شود.

وی افزود: طبق آمار اداره مخابرات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فقط در بخش مرکزی نیکشهر در مجموع ۶۱ سایت تلفن در نقاط شهری و روستایی و بین جاده‌ای فعال است که فقط ۱۴ سایت دارای اینترنت پرسرعت ۴ G و چهار سایت دارای اینترنت ۳ G هستند که نیاز است ۴۷ سایت فاقد اینترنت پرسرعت هر چه سریعتر تامین اعتبار و دارای اینترنت ۴ G شوند.

نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس با اشاره به اینکه در مجموع ۴۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در بخش مرکزی نیکشهر فاقد اینترنت و ۱۸ روستا بالای ۲۰ خانوار هیچ‌گونه ارتباط تلفنی ندارند، خاطرنشان کرد: اگر تمام روستا‌ها بالای ۲۰ خانوار و هم زیر ۲۰ خانوار بخش مرکزی را بررسی کنیم از مجموع ۱۳۸ روستا، ۷۲ روستا فاقد اینترنت هستند.

وی بر تکمیل فیبر نوری محور‌های نیکشهر تاکید کرد و گفت: بسیاری از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان سیستان و بلوچستان حتی تلفن هم ندارند و در روستا‌هایی بالغ بر هزار نفر جمعیت هیچ ارتباط مناسبی موجود نیست وجود ندارد.

وی ادامه داد: تلفن و اینترنت نیاز اصلی مردم است و سیستان و بلوچستان از ضعیف‌ترین استان‌ها در حوزه تلفن و اینترنت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رئیسی
۱۶:۲۴ ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
آره بیایبد و ببینید روستای شنداشکندان را که مردم برای یک انتقال پول و پرداخت قبض و دیگر خدمات اینترنتی آواره هستند، اینترنت که هیچ یک دکل روستایی بود که کار میکرد العان همان دکل روستایی هم در یک ساعت بیش از ۲۰تا ۳۰ دقیقه قطع میشود ،،، حی قطع و وصل می‌شود. اسم شنداشکندان را جستجو کنید و جمعیتش را ببینید و در مقابل مشکلاتش را ، سامانه 195 هم هیچ توجهی به شکایات ندارد و فقط یک متن کپی شده را جای جواب می‌چسباند روستای مورد نظر تحت تعهد ( شرکت همراه اول و ... ) نمی‌باشد ، بگو دیگه روستای مورد نظر از خاک جمهوری اسلامی ایران نمی‌باشد ،،،،،،، ما نمیگوییم بیایبد و از همه اپراتورهای تلفن همراه یک دکل در این روستا ، تاسیس کنید ، ما میگوییم فقط یک عدد دکل تلفن همراه از هر اپراتوری که باشد بیایبد و تأسیس کنید حداقل مردم بتوانند یک تماس بگیرند و حداقل مردم بتوانند یک تلفن همراه هوشمند در دست خود بگیرند.
آخرین اخبار