امام جمعه موقت اصفهان گفت:دشمن در صحنه‌های بسیاری از جمله جنگ تحمیلی، کوی دانشگاه، انتخابات ۸۸، فتنه‌ ۹۸ و اتفاقات اخیر به‌دنبال تخریب نظام اسلامی است.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به پیش‌رو بودن ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: از مردم می‌خواهیم که خود را برای جشن‌های مردمی دهه فجر و حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن آماده کنند.

او با اشاره به سخنان مدیرکل آموزش و پرورش در پیش از خطبه‌های نماز جمعه افزود: دانش‌آموزان باید به علم و معنویت خود توجه ویژه‌ای داشته باشند، زیرا انسان‌ها باید بدن و روح سالمی داشته باشند و روح سالم در فکر سالم، ایمان محکم و عمل صالح قرار دارد.

آیت الله مهدوی با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت: شرایط کشور دشمنان را برای مبارزه با نظام اسلامی جدی‌تر می‌کند؛ دشمن در صحنه‌های بسیاری از جمله جنگ تحمیلی، کوی دانشگاه، انتخابات ۸۸، فتنه ۹۸ و اتفاقات اخیر به‌دنبال تخریب نظام اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پول فراوانی به افراد جاسوس داده شد و به همین دلیل فکر می‌کردند کار نظام تمام است، ولی اغتشاشات به پایان رسید و بسیاری ناراحت شدند که تبلیغات و هزینه‌هایشان نتیجه‌ای نداشت و ناامیدی بر آن‌ها مسلط شد، در همین راستا شایسته است توجه بیشتری در این شرایط خاص داشته باشیم.

او خاطرنشان کرد: دشمنان دنبال‌اند دستاوردی برای خودشان درست کنند، اما خبر ندارند که ملت ایران با توکل به پروردگار و نگاه به رهنمود‌های رهبر انقلاب، با اتحاد و انسجام همه گروه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا در این مرحله هم امید دشمن را ناامید خواهند کرد.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه دشمن محاسبات خود را دارد البته خودشان هم می‌دانند موفق نیستند، تصریح کرد: امکانات طرف مقابل بیشتر از ما است، رسانه‌ها و پول‌های فراوانی دارند، اما در محاسبات آن‌ها هیچگاه عنایت الهی وجود ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان با یادآوری اینکه دشمن متوجه نیست که باید در محاسبات خود، لطف و نصرت الهی، توکل به خداوند را نیز محاسبه کند، بیان داشت: آن‌ها می‌گفتند انقلاب چهل سالگی خود را نخواهد دید، داعش را تأسیس کردند، به‌دنبال سقوط حزب‌اله لبنان و یمن بودند، اما موفق نشدند.

او یادآور شد: ایمان به پروردگار، انتظار فرج، اتحاد زیر لوای ولایت فقیه و تمسک به امام حسین (ع) از جمله محاسباتی است که دشمن از آن بی‌بهره و همین موارد رمز پیروزی ما است.

آیت الله مهدوی گفت: امیدواریم ملت با قدردانی و شکر نعمت الهی، اتحاد و انسجام خود را قوی‌تر و توجه خود به ندای رهبر انقلاب را بیشتر کنند و بیش از گذشته ضربه‌های مهلکی را بر دشمن وارد کنند، امیدواریم با ضربه‌های دیگر سقوط و افول دشمن را شاهد باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: ریزش گناه مردم و رحمت الهی برانسان‌ها در ماه رجب اتفاق می‌افتد، ماه‌های رجب، شعبان و رمضان برای طهارت روح بسیار مؤثر است.

او ادامه داد: ماه رجب ماه استغفار برای تخلیه روح انسان است، ماه شعبان ماه زیور پیدا کردن روح انسان به اخلاق نیکو، عمل صالح و ایمان قوی است؛ امیدوارم با لطف الهی و حرکتی و تدبیری که باید داشته باشیم، بتوانیم بهره بیشتری از این ماه‌ها ببریم.

آیت الله مهدوی با اشاره به ماه رجب گفت: توصیه می‌کنم از شرایط اعتکاف و استفاده از برنامه‌های معنوی این ۳ روز برخوردار باشید، اعتکاف مؤثر در رزق معنوی و تقویت ایمان است، رمز اعتکاف زهد از دنیا است.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان عنوان کرد: انسان باید در دنیا زهد داشته باشد و از گناهان فاصله بگیرد و از سمتی به اموال دنیا دل نبندد تا در بهشت قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.