مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت:با ثبت ۹ هزار و ۸۰۰ قرارداد، ۶۴ درصد اراضی کشت آبی استان زیر پوشش کتشت قراردادی قرار گرفت.

وحید رضا فریدونی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: براین اساس حدود ۸۳ هزار هکتار اراضی زیرکشت گندم آبی در استان در این قالب تولید محصول دارند.

او افزود: به لحاظ سطح زیر کشت ثبت شده در سامانه سراسری کشت قراردادی گندم کشور ، خراسان رضوی با ثبت این میزان از مزارع کشت گندم در این سامانه ، رتبه چهارم سطح زیر کشت قرادادی گندم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل غله خراسان رضوی مراجعه به درگاه اطلاع رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران به آدرس GTC.IR و اخذ و نصب نرم افزار کشت قراردادی گندم بر روی تلفن همراه را جزء اقدامات مقدماتی کشاورزان در ثبت قرارداد عنوان کرد و ادامه داد: شماره سیم کارت تلفن همراهی که این نرم افزار راهبردی روی آن نصب می شود باید به نام کشاورز طرف قرارداد باشد.

فریدونی بیان کرد: پرداخت یک میلیون ریال به عنوان کمک هزینه حمل و برخورداری از ۲۰ درصد تخفیف در بیمه محصولات کشاورزی بخشی از مزایای ثبت قرارداد و این طرح اقتصادی است.

او تصریح کرد: همچنین کشاورزان خراسان رضوی می‌توانند ضمن شرکت در این طرح حمایتی اقتصادی دولت از دریافت ۵۰ درصد هزینه‌های کودهای فسفاته و پتاسه به عنوان تسهیلات این طرح بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.