مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: در راستای ایجاد الگوی پایدار کشت و حمایت از گندمکاران طرح کاشت، قراردادی گندم خراسان رضوی آغاز شد.

وحیدرضا فریدونی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: در راستای ایجاد الگوی پایدار کشت و نیل به خودکفایی در تولید گندم و همچنین حمایت از گندمکاران با حذف واسطه‌ها و تولید محصول با کیفیت، طرح کاشت قراردادی گندم خراسان رضوی آغاز شد.

او افزود: کشاورزان برای ثبت قرارداد ابتدا باید با مراجعه به وب سایت شرکت بازرگانی دولتی ایران، نرم افزار کاربردی کشاورزی قراردادی را در گوشی همراه خود نصب کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: سیم کارت تلفن همراه باید به نام خود کشاورز باشد تا فرآیند استعلام به درستی صورت گیرد. همچنین کشاورز می‌تواند پس از ثبت مشخصات فردی و ثبت مشخصات سطح زیر کشت با تایید الکترونیکی قرارداد را منعقد کند.

فریدونی بیان کرد: قرارداد‌های الکترونیکی پس از تایید به بانک عامل، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و صندوق بیمه ارسال خواهد شد و پس از مراجعه حضوری کشاورزان به نزدیک‌ترین شعبه بانک کشاورزی و ارائه تضامین و تعهدات بانکی، تسهیلات متناسب با سطح زیر کشت کشاورز به حساب پیش بینی شده برای این قرارداد واریز خواهد شد.

او تصریح کرد: پیرو این قرارداد ۵۰ درصد هزینه تهیه کود‌های مصرفی فسفاته و پتاسه را دولت تامین و پرداخت خواهد کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی پرداخت بخشی از کرایه حمل گندم تا مراکز ذخیره سازی را از دیگر خدمات حمایتی دولت در اجرای طرح کشت قراردادی عنوان کرد و تاکید کرد: محصول دریافتی از گندمکاران با قیمت خرید تضمینی گندم خریداری خواهد شد.

فریدونی اظهار کرد: هزینه‌های دیگر تحمیل شده به کشاورزان پس از تحویل محصول از محل وجوه گندم خریداری تامین و تسویه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.