نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: آحاد جامعه نیازمند جهاد تبیین هستند و این موضوع باید در اولویت همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی  روز پنجشنبه در همایش شورا‌های آموزش و پرورش شهرستان ارومیه گفت: آحاد جامعه نیازمند جهاد تبیین هستند و این موضوع باید در اولویت همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با بیان اینکه مقام معلم و استاد بسیار ارزشمند است، افزود: رفتار معلمان در روح و روان دانش آموزان اثرگذار بوده و دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت لازم است در تمامی امور به این مساله اهمیت دهند.

وی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش جهاد تبیین را باید در برنامه‌های خود بگنجاند، ادامه داد: اساسی‌ترین مساله در آموزش و پرورش باید مساله تربیت و مدیریت خود معلمان باشد و اگر معلمان هدایت یافته باشند کار بسیار سهل است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: باید ارتباط اساتید با دانشجویان اساسی و وسیع باشد و در جهاد تبیین از همه مهمتر تربیت و هدایت اساتید است چرا که یک استاد دانشگاه ۴۰ سال دانشجو تربیت می‌کند و در آموزش و پرورش هم این گونه است.

امام جمعه ارومیه یادآور شد: اگر اولویت اول بحث تربیت باید اساتید اموزش و پرورش باشد در زمینه دانش اموزان موفق خواهید بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی گفت: مساله آموزش و پرورش از مسایل زیربنایی در دین مقدس اسلام است و به هیچ مساله‌ای به این اندازه اهمیت نداده و مورد توجه قرار نداده است.

وی اضافه کرد: خداوند متعال یک توفیقی به معلمان عنایت کرده و آن تلاش در این عرصه است و ثمره تلاش معلمان در راستای تربیت فرزندان جامعه بسیار مفید و موثر است.

امام جمعه ارومیه افزود: با تربیت صحیح دانش آموزان انسان می‌تواند مزرعه آخرت خود را آباد کند و سرمایه بزرگی در دنیا و اخرت برای او می‌شود.

وی با اشاره به به آیه ۳۲ سوره مائده گفت: اگر انسانی فردی را بیگناه از بین ببرد مثل این است که همه انسان‌ها را از بین برده و اگر یک نفر را از مرگ نجات دهد مثل اینکه همه انسان‌ها را نجات داده است برهمین اساس ما معتقدیم مساله خشونت طلبی که به اسلام نسبت داده و ایراد می‌گیرند ناروا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.