معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: اشتغال، معتاد بهبود یافته را از بازگشت اعتیاد باز می‌دارد و این مهم با همکاری سمن‌ها محقق می‌شود.

محمدرضا جان‌نثاری در جلسه شورای توسعه مشارکت سازمان‌های مردم نهاد استان، بیان کرد: این جلسه به صورت ویژه در خصوص اشتغال آفرینی برای بهبود یافتگان از دام اعتیاد طراحی و برگزار شده و امیدواریم با مصوبات کاربردی زمینه بازگشت این افراد به جامعه تسهیل شود.

او ادامه داد: درخصوص ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان از اعتیاد به داده‌هایی نیاز داریم تا مسیر را روشن و تصمیم گیری در این خصوص را تسهیل کنند؛ این اطلاعات با محوریت دبیرخانه شورا جمع آوری و در جلسات بعدی به جلسه ارائه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه اشتغال در حوزه پیشگیری از بازگشت فرد بهبودیافته به اعتیاد جلوگیری می‌کند، گفت: بایستی انگیزه‌هایی ایجاد شود که فرد رهایافته به اعتیاد بازنگردد، یکی از این انگیزه‌ها اشتغال است که می‌تواند فرد را دلگرم و از لغزش دوباره او جلوگیری کند.

جان‌نثاری عنوان کرد: پس از گردآوری اطلاعات بایستی داده‌ها پایش تا جامعه هدف مشخص شود.

او افزود: پس از جمع آوری و پایش اطلاعات بایستی سمن‌هایی که در حوزه اشتغال فعالیت می‌کنند به خط شوند و با شناخت انگیزه و علاقه مندیِ بهبود یافتگان آن‌ها را به سوی شغل ایده آل هدایت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نقش حاکمیت را در این چرخه پشتیبانی و حمایت دانست و اظهار کرد: بایستی مردم گرداننده اصلی این چرخه و فرایند باشند تا فرد بهبودیافته توسط مردم به جامعه بازگردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار