گزارش‌ها حاکی از آن است که تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۳ با دستیابی به رکورد جدیدی به ۱۰۱.۷ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی‌های خود را درباره رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۳ به ۱۰۱.۷ میلیون بشکه در روز ارتقا داد.

به گزارش اسپوتنیک، در گزارش جدید این آژانس آمده است: «تقاضای جهانی نفت قرار است در سال ۲۰۲۳ به میزان ۱.۹ میلیون بشکه در روز افزایش یابد و به رکورد ۱۰۱.۷ میلیون بشکه در روز برسد».

این آژانس تاکید کرد که کل عرضه نفت در جهان در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۰.۱ میلیون بشکه در روز رسید.

بخش دیگری از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد تحریم‌های غرب تأثیر چندانی بر صنعت نفت روسیه نداشته است. به گزارش این آژانس، علیرغم ممنوعیت واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا و اعمال سقف قیمت از سوی گروه هفت، تولید نفت خام روسیه در ماه دسامبر تنها ۳۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است. به نظر می‌رسد صادرات نفت خام به دلیل تحریم‌های تازه اعمال شده کاهش یافته، اما روسیه تولیدات پالایشگاهی را افزایش داده و حجم قابل توجهی را ذخیره کرده است.

طرح اعمال سقف قیمت بر نفت روسیه از پنجم دسامبر اجرایی شد. این گام بحث برانگیز توسط کشور‌های گروه هفت، اتحادیه اروپا و استرالیا اتخاذ شد و حداکثر قیمت نفت را ۶۰ دلار به ازای هر بشکه تعیین کرد. الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه، طرح سقف قیمت را «مداخله‌ای بی‌سابقه» در اصول بازار آزاد توصیف کرد و خاطرنشان کرد که چنین سیاسی‌سازی حوزه انرژی تنها می‌تواند به کمبود منابع منجر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار