سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت : بیشترین رکورد مصرف در روز‌های سرد اخیر مصرف روزانه ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب گاز در بخش خانگی، اداری، تجاری و آموزشی بوده است، بعد از این روند با مدیریت مصرف گاز کاهشی شد.

حسینی سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه در مدت مشابه سال‌های گذشته که بخش اداری و آموزشی به دلیل شرایط کرونا دچار محدودیت بود میزان مصرف گاز کرمانشاه روزانه ۱۰ تا یازده میلیون مترمکعب برای مشترکین غیرصنعتی بود، گفت : اکنون این میزان به روزانه بیش از ۱۴ میلیون مترمکعب رسیده و این در حالیست که نسبت به سال گذشته تنها سه درصد افزایش مشترکین داشته‌ایم.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه پیش‌بینی کرده بودیم امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش مصرف در کرمانشاه داشته باشیم، عنوان کرد: اما متاسفانه در برخی روز‌ها افزایش مصرف نسبت به سال گذشته به ۳۵ درصد هم رسید.

حسینی با اشاره به اینکه در سه ماهه زمستان سال ۱۳۹۹ در کرمانشاه و در بخش خانگی، تجاری، اداری، آموزشی ۷۰۳ میلیون مترمکعب مصرف داشتیم که این میزان در سال گذشته ۷۸۱ میلیون مترمکعب بود، خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این بود که این عدد در سه ماهه زمستان امسال به ۹۰۰ میلیون مترمکعب برسد، اما بیش از این ارقام خواهد بود، زیرا هیچ روزی نسبت به سال گذشته کمتر از ۱۷، ۱۸ درصد افزایش مصرف نداشتیم.

وی از عوامل بالا رفتن مصرف گاز در کرمانشاه یاد کرد که بخش زیادی از آن ناشی از عدم رعایت الگوی مصرف است و گفت: فقط ۳۰۰ مدرسه را شناسایی کردیم که کانال کولر آن‌ها باز است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه وجود مشترکین پر مصرف را عامل دیگری بر بالا رفتن مصرف گاز دانست و عنوان کرد: در کرمانشاه ۲۰ هزار مشترک پرمصرف داریم که برخی از آن‌ها در پلکان‌های ۱۰ به بالا هستند.

به گفته حسینی، بخش زیادی از این مشترکین در روستا‌ها هستند که به دلیل بزرگ بودن منازل، عدم استفاده از مصالح استاندارد و ... مصارف زیادی دارند.

حسینی با بیان اینکه اگر در بخش خانگی هر مشترک تنها یک درجه دمای منزل خود را کاهش دهد ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف گاز خواهیم داشت، تاکید کرد: این میزان صرفه‌جویی برای فصل زمستان ۹۰ میلیون مترمکعب می‌شود که به راحتی گاز دو کارخانه سیمان ما را تامین خواهد کرد.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه از راهکار‌هایی که برای مدیریت مصرف در استان در نظر گرفته شده هم یاد کرد و گفت: راهکار‌های بلندمدت شامل اصلاح و استانداردسازی تجهیزات در بخش صنعتی، خانگی و... است که می‌تواند میزان مصرف را ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش دهد.

حسینی از بهینه سازی موتورخانه‌ها یاد کرد که ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش مصرف را به همراه خواهد داشت و افزود: از سال گذشته تاکنون دو هزار موتورخانه سطح استان را رایگان بهسازی کردیم که ۱۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی آموزش برای اقشار مختلف و خصوصا دانش آموزان ضروری دانست و تاکید کرد: برنامه داریم دوره مدیریت انرژی را در مدارس راه‌اندازی کنیم.

سرپرست شرکت گاز کرمانشاه برخورد با بخش‌های پرمصرف را از دیگر راهکار‌ها برشمرد و عنوان کرد: طی چند وقت اخیر گاز ۸۰ اداره پرمصرف را قطع و ۳۵۲ مورد اخطار صادر کردیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.