مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از رسیدگی به ۷۸۲۱ پرونده گرانفروشی در سال جاری خبر داد.

غلامرضا سالاری گفت: از ابتدای امسال به ۷۸۲۱ فقره پرونده گرانفروشی در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده است.

او گفت: بشیترین موارد گرانفروشی مربوط به مواد غذایی، میوه و سبزیجات و کالا‌های بهداشتی بوده و مرتکبان بر اساس ماده ۲ قانون تعزیرات حکومتی و ماده ۵۷ قانون نظام صنفی به پرداخت جریمه نقدی در حق دولت محکوم شده اند.

سالاری گفت: متخلفان این پرونده‌ها به پرداخت بیش از هزار و یکصد و هفتاد میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شده اند و علاوه بر این نیز ۸۱ واحد صنفی متخلف به نصب پارچه تخلف و تعطیلی محکوم شده اند.

دبیر کمیسیون تنظیم بازار استان با اشاره به تشدید مجازات‌های تعزیرات حکومتی با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا افزود: بنا بر این مصوبه، جریمه نقدی تمامی تخلفات من جمله گرانفروشی افزایش ۵ برابری داشته و این اختیار به روسای شعب تعزیرات نیز داده شده که در صورت احراز تخلف گرانفروشی واحد صنفی، بلافاصله دستور پلمب و نصب پارچه برای واحد صنفی متخلف داده شود.

سالاری از نظارت مردمی بعنوان اثر گذارترین مولفه در پیشگیری و کاهش میزان تخلفات یاد کرد و گفت: سامانه‌های ۱۲۴ سازمان صمت و ۱۳۵ تعزیرات آماده دریافت گزارشات و شکایات شهروندان است و تمامی موارد دریافتی از این سامانه‌ها، پیگیری و در صورت احراز تخلف، با متخلفین برخورد تعزیراتی خواهد شد.

متهم پرونده به پرداخت جریمه نقدی و ضبط کالا محکوم شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از جریمه ۶ میلیارد ریالی متهم پرونده قاچاق کالا خبر داد.

غلامرضا سالاری گفت: بیش از ۱۷۰۰ عدد کالای دخانی قاچاق از یک دستگاه خودروی سواری پژو در حومه شهرستان لارستان کشف شد.

او گفت: با بازداشت راننده خودرو و توقیف کالا‌های مکشوفه، پرونده‌ای در این رابطه در تعزیرات حکومتی شهرستان لارستان تشکیل شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: در تحقیقات انجام شده توسط شعبه مذکور، تخلف متهم در حمل کالای قاچاق محرز و نهایتا وی به ضبط کالا و پرداخت جریمه نقدی به میزان ۶ میلیارد ریالی در حق دولت محکوم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار