مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به ارائه خدمات به مردم به صورت الکترونیک و برخط، شرکتهایی از این فرصت سوء استفاده و با نام بیمه سلامت و به بهانه اهدای کارت بیمه سلامت و ادعای دولتی و اجباری بودن این کارت ها، اقدام به دریافت مبالغ هنگفت از مردم میکنند.
علیرضا اصغرزاده افزود: سازمان بیمه سلامت هیچ گونه تماس تلفنی به شهروندان درخصوص دریافت مبلغ و ارائه خدمات به بیمه شدگان ندارد بنابراین شهروندان موظف هستند برای اطلاع از آخرین اخبار به سایت سازمان بیمه سلامت مراجعه کرده و یا با سامانه ۱۶۶۶ تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنند.
بیشتر بخوانید
وی گفت: اخبار بیمه سلامت از طریق رسانههای رسمی اطلاع رسانی میشود و با اینکه بارها از طریق رسانههای مختلف نسبت به این موضوع هشدارهای لازم داده شده است هنوز برخی بیمه شدگان با توجه به هزینههای بالای درمان مبالغ درخواستی را واریز و پس از اطلاع از واقعیت موضوع به ادارات کل بیمه سلامت استانی شکایت میکنند.
اصغرزاده افزود: شهروندان و بیمه شدگان آگاه باشند به تهدیدات این شرکتها مانند عدم بهره مندی از بیمه درمان یا قطع بیمه درمان، توجه نکنند چراکه در صورت پرداخت نکردن مبلغ به این شرکتها هیچ مشکلی در ارتباط با اعتبار بیمهای ایجاد نخواهد شد.