شرمن: آمریکا نگران روابط روسیه و ایران است

معاون وزیر خارجه آمریکا در سخنانی به نگرانی کشورش درباره روابط روسیه و ایران اذعان کرد.

وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی گفت: آمریکا نگران روابط روسیه و ایران است، بر تولید موشک داخلی روسیه نظارت و تحریم هایی را اعمال خواهد کرد.

وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و کالین کال، معاون وزیر دفاع در گفتگو با خبرنگاران در مرکز رسانه اوکراین (اوکرینفورم) مدعی شدند که آمریکا انتظار تعمیق روابط روسیه با ایران و کره شمالی را دارد زیرا مسکو به دلیل کمبود موشک‌ها و پهپادهای خود همچنان به آن‌ها متوسل می شود.

معاون وزیر دفاع مدعی شد: «صادقانه بگویم، این واقعیت که روسیه به ایران و کره شمالی متوسل می شود، نشان دهنده ناامیدی آن است. در زمینه هواپیما، من فکر می‌کنم باید انتظار داشته باشیم که ایران و روسیه دوباره روابط خود را عمیق‌تر کنند، زیرا روسیه به طور فزاینده‌ای به کمک سایر کشورها برای دستیابی به توافقی جهت تامین تسلیحات متکی خواهد بود.»

جاناتان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا  نیز در این نشست خاطرنشان کرد که رویکرد آمریکا نه تنها مبتنی بر تحریم‌ها بلکه بر اقدامات کنترل صادرات است که دقیقاً بر اقتصاد روسیه و صنعت دفاعی این کشور اعمال شده تا توانایی تهدید مسکو علیه نه تنها اوکراین بلکه سایر همسایگان را محدود و مهار کند.

پیش از این، یوری ایگنات، سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی نیرو‌های مسلح اوکراین بار دیگر اظهارات بی اساس کی یف در خصوص حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین و ارسال پهپاد‌های ایرانی برای استفاده علیه اوکراین را تکرار کرد. او ادعا کرده که کی‌یف از سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۵۰۰ پهپاد ساخت ایران را سرنگون کرده است.

گزارش‌های خبری همواره حکایت از آن دارد که کشور‌های غربی در حال فشار بر دبیرکل سازمان ملل هستند تا علیه ایران و آنچه همکاری این کشور با روسیه در جنگ اوکراین ادعا می‌کنند گزارش منتشر کند.

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان می‌گوید ایران از اوکراین درخواست کرده اگر شواهدی بر مدعای خود دارد، آن را در جلسه‌ای به ایران تحویل دهد، اما مقامات اوکراینی در لحظه آخر از حضور در این جلسه خودداری کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۸ دی ۱۴۰۱
افرین اکراین پس 500تا پهپاد رو زدی. لاشه هارو می‌آورد ماهم ببینیم
آخرین اخبار