مدیر کل میراث ‌فرهنگی خراسان رضوی گفت: با توجه به سرمای شدید هوا زائران و گردشگران سفر به خراسان رضوی را به زمان دیگری موکول کنند.

سیدجواد موسوی مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در مصوبه ستاد انرژی خراسان رضوی از مسافرانی که قصد سفر به استان و به خصوص مشهد را دارند، درخواست شده که سفر‌های غیرضروری خود را به زمان دیگری موکول کنند.

او افزود: تعدادی از مسافران و زائران در چند روز گذشته با توجه به اختلال در برنامه تردد قطار‌ها با مشکل مواجه شدند. همچنین تعدادی از مسافران به دلیل برودت هوا و یخبندان در جاده‌ها گرفتار شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: مراکز اقامتی خراسان رضوی با کیفیت‌ترین خدمات را ارائه می‌کنند و از آن‌جا که ممکن است خدمت‌رسانی به زائران و مسافران با مشکلاتی همراه باشد، از زائران و مسافران درخواست داریم سفر خود را به هفته آینده که وضعیت آب و هوا بهبود پیدا کند، تغییر دهند.

موسوی بیان کرد: با توجه به بحران انرژی و افت شدید فشار گاز به دلیل برودت هوا همچنان در مصرف گاز برق و آب صرفه‌جویی کرده و نسبت به اختصاص سوخت جایگزین، تعطیلی فضا‌های پرمصرف و غیر ضروری از جمله استخر و فضا‌های آبی، تجمیع رستوران‌ها در یک مجموعه و تمرکز اتاق‌ها و غیر فعال‌سازی سایر طبقات اقدام کنند.

او تصریح کرد: سامانه بارشی جدیدی از روز گذشته وارد کشور شده که در امروز و فردا در خراسان رضوی نیز فعال خواهد شد و براساس این پیش‌بینی آخر این هفته نیز مانند هفته گذشته با سرمای شدید مواجه خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار