موج بارشی امشب از سمت غرب وارد هرمزگان می‌شود و تا ظهر چهارشنبه سبب بارش باران در همه نقاط استان می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، امروز وضعیت جوی و دریایی استان نسبتا آرام و شرایط برای تردد‌های دریایی مساعد است.

هوای سرد نیز امروز همچنان در سطح استان به ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات ماندگار است و طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه با توجه به افزایش ابرناکی آسمان، افزایش ۲ تا ۴ درجه‌ای دمای کمینه پیش بینی می‌شود، اما روز‌های پایانی هفته باز هم دمای هوا کاهش می‌یابد.

بامداد امروز حاجی آباد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر سردترین شهر استان بود و کمینه دمای هوا در شهر بندرعباس ۹ درجه بالای صفر ثبت شد.

سامانه بارشی اواخر وقت امروز از سمت غرب وارد هرمزگان می‌شود و تا ظهر چهارشنبه سبب رگبار باران، رعدوبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد در همه نقاط استان خواهد شد.

شدت بارش فردا سه شنبه در مناطق و جزایر غربی و نیمه شمالی استان بیشتر است و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

روز چهارشنبه بارش‌ها در مناطق مرکزی و با شدت بیشتر در نیمه شرقی ادامه خواهد داشت و این موج بارشی عصر چهارشنبه از شرق استان خارج خواهد شد.

طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه تنگه هرمز و دریای عمان با وزش باد‌های شرقی و خلیج فارس با وزش باد‌های شدید غربی مواج و متلاطم خواهد بود و توصیه می‌شود که شناور‌های سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری و سایر شناور‌ها نیز با احتیاط تردد کنند.

طی روز‌های پنجشنبه ۲۹ دی و جمعه ۳۰ دی نیز وزش باد‌های نسبتا شدید شمال شرقی (نعشی) در تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و نقاطی از دریای عمان سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

تغییرات احتمالی اطلاع رسانی می‌شود.

صدور هشدار سطح نارنجی درباره تقویت سامانه بارشی و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها

هشدار هواشناسی هرمزگان

برچسب ها: موج بارشی ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.