بامداد امروز کمینه دمای هوا در حاجی آباد به صفر و در شهر بندرعباس به ۸ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، بامداد امروز حاجی آباد با کمینه دمای صفر درجه سانتی گراد سردترین شهر استان بود و کمینه دمای هوا در شهر بندرعباس نیز با ۱ درجه کاهش نسبت به روز گذشته به ۸ درجه بالای صفر رسید.

کمینه دمای هوا در شهر‌های سردشت بشاگرد (۳ درجه)، بستک (۶ درجه) و رودان (۷ درجه) نیز تک رقمی شد.

هوای سرد طی امروز و بامداد فردا به ویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات استان ماندگار خواهد بود و توصیه می‌شود که کشاورزان تمهیدات لازم را جهت محافظت از محصولات کشاورزی در برابر باد و کاهش دما اتخاذ کنند.

از فردا یکشنبه تا اواسط هفته جاری با افزایش ابرناکی در سطح استان، افزایش ۲ تا ۴ درجه‌ای دمای کمینه پیش بینی می‌شود.

با تداوم فعالیت سامانه پرفشار سرد، امروز به ویژه طی ساعات صبح تا ظهر در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان و همچنین تنگه هرمز، نقاطی از دریای عمان و شرق خلیج فارس وزش باد‌های نسبتا شدید شمال شرقی پدیده غالب است.

آب‌های تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان و شرق خلیج فارس نیز مواج و متلاطم است و سرعت وزش باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به یک و نیم متر می‌رسد.

وزش این باد‌ها تا ظهر فردا یکشنبه تداوم خواهد داشت و توصیه می‌شود که شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد دریایی خودداری و سایر شناور‌ها نیز با احتیاط تردد کنند.

امروز در مناطق غربی خلیج فارس و فردا یکشنبه در برخی نقاط غربی استان افزایش ابر و بارش پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

پیش آگاهی مهم:

روز سه شنبه ۲۷ دی یک سامانه بارشی از سمت غرب وارد هرمزگان خواهد شد و به تدریج تا پایان روز چهارشنبه ۲۸ دی همه مناطق استان را در بر خواهد گرفت.

این سامانه سبب رگبار باران، رعدوبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد خواهد شد.

تغییرات احتمالی اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب ها: کاهش دما ، سرمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.