یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین ملی برای نهضت ملی مسکن در استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

اصغر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به همکاری این اداره‌کل در راستای پیشبرد بهتر طرح نهضت ملی مسکن، گفت: در این راستا یک هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی ملی به اداره‌کل راه و شهرسازی استان تحویل داده شد.

وی افزود: پس از ارائه درخواست و ضرورت تامین اراضی ملی جهت متقاضیان مسکن از طرف اداره‌کل راه و شهرسازی استان، این میزان اراضی ملی در ۱۵ شهر استان جهت احداث مسکن به اداره‌کل راه و شهرسازی تحویل داده شده است که به جز دو مورد سایر زمین‌های تحویل شده در حریم شهر‌ها قرار دارد.


بیشتر بخوانید


احمدی ادامه داد: با این وجود در تبصره ۲ ماده ۹ قانون جهش تولید ممنوعیت‌هایی را در خصوص تحویل اراضی ملی مورد تاکید قرار داده که شامل اراضی جنگل‌کاری دست‌کاشت، جنگل‌ها و بیشه‌های طبیعی، مراتع درجه یک و چراگاه‌ها، نهالستان‌ها و ذخیره‌گاه‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر محرومیت‌زدایی و توجه ویژه به مناطق روستایی و محروم و در اجرای ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، سطحی به وسعت ۱۴۰ هکتار از اراضی ملی جهت اجرای طرح هادی روستایی در ۳۸ روستای استان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.