رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۴ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۶۱ میلیارد تومان اعتبار در استان تکمیل و آماده افتتاح شده است.

سجاد رستمی اظهار داشت: این طرح‌ها در بخش‌های صنایع غذایی، کانی‌های غیرفلزی، محصولات بهداشتی و صنایع شیمیایی است.

وی افزود: طرح‌های آماده افتتاح در استان برای ۱۳۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

رستمی اضافه کرد: این طرح‌ها که در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان، سامان و بن واقع شده است در دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری در دست احداث است، اظهار داشت: از این تعداد ۴۰۰ مورد آن بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارد و با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های صنعتی جدید سهم این استان در طرح‌های صنعتی فعال کشور به ۲.۵ درصد افزایش می‌یابد.

رستمی با اشاره به ظرفیت این استان در تولید صنایع شاخص صنعتی در کشور، تصریح کرد: این استان هم‌اکنون به‌عنوان تنها تولیدکننده ورق‌های گالوالوم کشور، تنها تولیدکننده ورق‌های گالوانیزه خودرو خاورمیانه و دارنده نخستین مرکز خصوصی پرتودهی گامای خاورمیانه مطرح است و تنها تولیدکننده شیرخشک نوزاد با برند ایرانی، تنها تولیدکننده مخازن گاز مایع ال. پی. جی (LPG)، نخستین و تنها تولیدکننده صنایع آزمایشگاهی مجازی در ایران، تنها تولیدکننده قطعات پلیمری خودرویی کشور و بزرگ‌ترین تولیدکننده موکت و کف‌پوش خودرویی ایران در این استان فعالیت دارد.

وی گفت: هم اکنون در این استان ۹۲۶ واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحد‌های بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد‌های صنعتی کوچک هستند.

رستمی افزود: تاکنون با صدور بیش از دو هزار جواز تاسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری در برخی از محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌های مطلوبی در کشور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار