واحدیان گفت: اصحاب رسانه می‌توانند حلقه‌ای میان مدیریت شهری و شهروندان باشند تا به واسطه آن‌ها به نقطه عطف و اشتراکاتی برای توسعه شهر برسیم و یک ارتباط دوسویه برقرار کنیم.

محمدحسین واحدیان اظهار کرد: با توجه به توسعه شهر نیاز‌های مردم تغییر کرده است و آن‌ها در کنار نیاز‌ها مطالبات و نظرات خود را نیز مطرح می‌کنند، نظرات تأثیرات مطلوبی بر مدیریت شهری دارد و بسیار مهم است که به منظور ایجاد و تقویت ارتباط دوسویه، مشارکت مردم را در اجرای برنامه‌ها مدنظر قرار دهیم.

واحدیان افزود: بسیاری از طرح‌ها به دلایل مختلف از جمله برقرار نشدن ارتباط میان مردم و مدیریت شهری بلاتکلیف مانده است؛ لذا ایجاد تعامل موضوعی است که تاکنون محقق نشده و مدیریت شهری پاسخ‌گوی نیاز‌های مردم نبوده است.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه مردم تنها پاسخ مثبت نمی‌خواهند بلکه پاسخگو بودن مهم است و باید بتوانیم با شهروندان ارتباط مطلوبی برقرار کنیم، اضافه کرد: می‌توانیم با بهسازی فضا‌های شهری و ایجاد حداقل‌های یک شهر زیبا به تقویت حس تعلق شهروندان کمک کنیم، حس تعلق نسبت به شهر منجر به افزایش مشارکت شهروندان در اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها، کاهش هزینه‌ها و ایجاد شهری فعال و پویا می‌شود.

واحیان تصرح کرد: با بازنگری طرح جامع شهر، زمینه بهبود وضعیت معابر، تأمین سرانه‌های مورد نیاز شهری، توسعه فضای سبز، توجه به سیما و منظر شهر، پدافند غیرعامل، مناسب‌سازی محیط و بعضی دیگر از طرح‌های توسعه‌ای فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: طرح‌های جامع و تفصیلی به عنوان نقشه راه توسعه آتی شهر پیش‌روی مدیریت شهری است و با تکیه بر آن‌ها می‌توانیم نسبت به تدوین طرح‌های موضوعی و موضعی شهر و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌محور اقدام کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار