رئیس فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۷۹ هزار و ۶۰۰ مأموریت امسال توسط اورژانس استان انجام شده است.

رضازاده رئیس فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۹ هزار و ۶۹۰ مورد مأموریت توسط اورژانس استان انجام شده که از این تعداد مأموریت حدود ۲۷۱ مورد مربوط به زنان و زایمان بوده که هم منجر به تولد نوزاد شده و هم بدون تولد نوزاد، مادر باردارسالم تحویل بیمارستان شده است.

وی با اشاره به اینکه فوریت‌های پزشکی استان نیاز شدید به آمبولانس دارد، افزود: آمبولانس‌های موجود بسیار فرسوده هستند و باید هر چه زودتر برای رفع نیاز اقدام شود.

رضا زاده اضافه کرد: در سال‌های اخیر تهیه آمبولانس‌ها بر عهده وزارت بهداشت بود، اما اکنون مقرر شده‌ است تهیه آمبولانس برعهده دانشگاه علوم پزشکی باشد و برای آن نیز بودجه جداگانه به دانشگاه تخصیص داده می‌شود.

رئیس فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: درخواست تهیه آمبولانس‌های جدید داده شده است، اما تاکنون نه بودجه به دانشگاه تخصیص یافته و نه زمان تهیه آمبولانس مشخص است.

رضازاده گفت: درحال حاضر در استان ۱۶۳ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو دستگاه موتورلانس و یک بالگرد اورژانس وجود دارد.

به گفته وی، با توجه به فعالیت‌های اخیر اورژانس ۱۱۵ در استان و افتتاح پایگاه و آماده‌سازی چند پایگاه جدید، از لحاظ نیروی انسانی نیز نیاز مبرم به نیروی انسانی جدید در اورژانس بیمارستان‌ها احساس می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.