دادستان راور گفت: طبق قانون، تغییرکاربری بدون مجوز و قلع و قمع درختان جرم است و در صورت مشاهده این گونه جرائم با خاطیان با قاطعیت برخورد خواهد شد.

مجتبی استوارزاده در نشست شورای پیشگیری از قلع و قمع درختان که در فرمانداری شهرستان راور برگزار شد، گفت: در صورت مشاهده قطع درخت بدون اخذ مجوز قانونی با متخلفان تحت عنوان جرم مشهود برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

او  بیان کرد: در خصوص قطع درختان دستورات قانونی به نیروی انتظامی داده شده تا به صورت قاطع با این گونه اقدامات مقابله کنند؛ چرا که قانون، مجازات‌های مشخص و برخورد‌های جدی را برای افرادی که از روی علم یا عمد نسبت به قطع درختان اقدام می کند، در نظر گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور با بیان اینکه حفاظت از حقوق مردم در حوزه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی از جمله وظایف دستگاه قضایی است، بیان کرد: متاسفانه سود جویان به روش‌های مختلف و برای منفعت بیشتر اقدام به قاچاق چوب و از بین بردن منابع طبیعی می‌کنند، در صورتی که  قطع بی رویه درختان و قاچاق منابع طبیعی، تجاوز به حقوق عامه مردم است و دستگاه قضایی شهرستان در این زمینه ساکت نیست.

او  افزود: مبارزه با بزه تغییرکاربری اراضی کشاورزی و قلع و قمع درختان مثمر یکی از موضوعات اصلی و ماموریت‌های مهم دستگاه قضایی است که با جدیت پیگیری خواهد شد و مردم نیز از دستگاه قضایی انتظار دارند که با تمام توان در این خصوص تلاش کنند.

استوار زاده بیان داشت: طبق قانون، تغییرکاربری بدون مجوز و قلع و قمع درختان جرم است و در صورت مشاهده این گونه جرائم با قاطعیت برخورد خواهد شد.

دادستان راور تصریح کرد: حفظ عرصه‌های طبیعی و اراضی کشاورزی به عنوان سرمایه‌های نظام و تحویل آن به نسل‌های آینده مهم و ضروری است و دستگاه قضایی در خصوص حقوق عامه و اموال عمومی اهتمام ویژه دارد و در این مسیر هیچ گونه مماشاتی نخواهد داشت و از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.