مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲۷ میلیون مترمکعب سیلاب در استان مدیریت شده است.

 رجبی زاده در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان به مناسبت هفته منابع طبیعی گفت: این میزان مدیریت آب نقش خیلی مهمی در تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی و جلوگیری از فرسایش و خسارات احتمالی به زیرساخت‌ها داشته است وتلاش برای مهار این آب‌ها ادامه دارد.

او بااشاره به اینکه مساحت حوزه‌های آبخیز استان۱۰/۶میلیون هکتار می‌باشد و مساحت حوزه‌های تحت پوشش عملیات اجرایی ۱۳۰۰۰۰۰هکتار است گفت: تعداد سازه‌های اجراشده تاکنون شامل بند‌های سنگ و ملات، گابیون خاکی و پخش سیلاب و خشکه چین تعداد بیش از ۹۰۰۰سازه است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان می گوید:امسال به ۶۷۰ خانوار روستایی و عشایری تنورگازی و کپسول رایگان داده شده و در بعضی نقاط هم پنل خورشیدی را نصب کردیم تا از قطع درختان جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان هم گفت: باید به نقش منابع طبیعی برای مردم توجه ویژه داشت و خدماتی را که منابع طبیعی ارائه می‌دهد را به خوبی به مردم شناساند.

امام جمعه کرمان می گوید: از آنجایی که طبیعت مربوط به قشر خاصی نیست و مال همه است باید همه در کنار هم برای حفاظت از آن تلاش کنند و در این زمینه بنگاه‌های اقتصادی خیران و دولت در کنار منابع طبیعی باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.