رئیس پلیس راه قزوین گفت: بارش برف تمامی مسیر‌های ارتباطی استان را در برگرفته و تردد در بیشتر راه‌ها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

سرهنگ فرهاد ذاکری منش رئیس پلیس راه قزوین با تاکید بر پرهیز از سفر‌های غیرضروری در راه‌های این استان، گفت: بارش برف تمامی مسیر‌های ارتباطی استان را در برگرفته و تردد در بیشتر راه‌ها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

سرهنگ ذاکری منش افزود: از ساعت سه صبح امروز شاهد آغاز بارش برف در تمامی مسیر‌های ارتباطی استان هستیم که همچنان ادامه دارد و باعث کاهش دید افقی در جاده‌ها شده است.

وی با بیان اینکه حرکت در تمامی مسیر‌های ارتباطی استان قزوین به دلیل بارش برف به کندی انجام می‌شود، اظهار داشت: پلیس در مسیر‌های آزادراهی و کوهستانی از حرکت رانندگان فاقد زنجیر چرخ جلوگیری به عمل می‌آورد.

رئیس پلیس راه استان قزوین با بیان اینکه توصیه می‌شود در این شرایط جوی از سفر‌های غیرضروری پرهیز شود، گفت: رانندگان در صورت ضرورت سفر باک بنزین خودروی خود را پرکنند، از سالم بودن وسایل گرمایشی و برف پاک کن اطیمنان حاصل کنند.

وی اظهار داشت: سلامت و عدم یخ زدگی مایع برف پاک کن خودرو‌ها نیز باید بررسی شود چرا که در غیر این صورت مانع دید مناسب و اختلال در رانندگی می‌شود و امکان تصادف را بالا می‌برد.

این مسوول انتظامی با بیان اینکه رانندگان باید با سرعت مطمین در جاده‌های برفی حرکت کنند و از تغییر مسیر ناگهانی که حادثه ساز است خودداری کنند، افزود: در شرایط برفی و مه آلود بودن هوا، فاصله طولی با خودروی جلوتر باید ۵ تا ۶ برابر شرایط عادی باشد.

وی در پایان با اشاره به استقرار پلیس راه در مسیر‌های آزادراهی و بزرگراهی و گردنه‌های استان به منظور کنترل مسیر‌ها و تمهیدات ترافیکی لازم، گفت: با تلاش همکاران ما در پلیس راه و عوامل راهداری طی ۲۴ ساعت گذشته حادثه‌ای در مسیر‌های ارتباطی استان قزوین بوقوع نپیوسته است.

استان قزوین دارای ۲۱۷ کیلومتر آزادراه و همچنین ۳۲۸ کیلومتر بزرگراه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.