بارش برف دستگاه‌های امدادی قزوین را به حالت آماده باش درآورد.

محمدرضا علیمی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی قزوین از اواخر امشب تا پایان روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی، اکثر مناطق استان با بارش برف و در برخی مناطق نیز همراه با کولاک، وزش باد و پدیده مه روبرو خواهد بود.

علیمی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی برای شهروندان استان قزوین، خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان، اورژانس و امداد و نجات از امروز به صورت ۱۰۰ درصد در حالت آماده باش قرار می‌گیرند و تیم‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز برای عملیات برفروبی و نمک پاشی جهت بازگشایی راه‌های اصلی و فرعی در سطح منطقه استقرار خواهند یافت.

وی ادامه داد: به شهروندان و مسافران توصیه می‌کنیم تا حد امکان از سفر‌های غیرضروری به مناطق مختلف استان خودداری کنند و در صورت سفر تجهیزات زمستانی، به خصوص زنجیر چرخ و لباس‌های گرم همراه داشته باشند و سوخت باک خودرو خود را نیز قبل از سفر، پر کنند.

علیمی اضافه کرد: به شهروندان همچنین توصیه می‌کنیم تا با توجه به تداوم سرما، میزان گرمایش وسایل حرارتی خود را کاهش داده و در مصرف سوخت گاز نیز صرفه جویی کنند تا سایر شهروندان ما، به خصوص استان‌های مرزی در این موقع از فصل سال با مشکل سوخت روبرو نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.