هیئت‌های دیپلماتیک افغانستان در خارج از کشور از سازمان ملل خواستند تا برای شناسایی عاملان حمله به کارمندان وزارت خارجه افغانستان تحقیقات کامل و همه جانبه انجام دهد.

هیئت‌های دیپلماتیک افغانستان در خارج از کشور در یک بیانیه مشترک که از طریق حساب توئیتری سفارت افغانستان در سریلانکا منتشر شد، اعلام کردند: هیأت‌های دیپلماتیک افغانستان از نهاد‌های مربوط سازمان ملل متحد از جمله «ریچارد بنت» گزارشگر ویژه این سازمان در امور حقوق بشر افغانستان و همچنین دادگاه بین المللی کیفری می‌خواهند برای شناسایی و پاسخگو کردن عاملان حمله به کارمندان وزارت خارجه در کابل تحقیقات کامل و همه جانبه انجام دهد.

در این بیانیه آمده است مردم رنجدیده افغانستان قربانیان اصلی تروریسم هستند که همواره هدف قرار گرفته اند.

در این بیانیه، شمار تلفات انفجار روز چهارشنبه هفته گذشته در برابر ورودی وزارت خارجه افغانستان ۲۰ نفر اعلام شده است که ۱۶ نفر از آن‌ها کارمندان این وزارت بودند.

انفجار تروریستی در برابر ورودی وزارت خارجه افغانستان نخستین و خونین‌ترین حمله به دستگاه دیپلماسی این کشور بود، شمار تلفات و مجروحان این انفجار حدود پنجاه نفر اعلام شده است.

این انفجار خونین واکنش‌های گسترده بین المللی و داخلی را نیز به همراه داشت، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در تماس تلفنی با امیرخان متقی همتای افغانستاتی خود این انفجار را به شدت محکوم و با مردم افغانستان و خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کردند.

داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.