انفجار در ورودی وزارت خارجه افغانستان، واکنش‌های گسترده بین المللی و داخلی را به همراه داشت.

پس از انفجار در مقابل درب وزارت خارجه افغانستان مقامات داخلی و خارجی به این عملیات تروریستی واکنش نشان دادند.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و سفارت ایران در افغانستان در پیام‌های جداگانه این انفجار را محکوم کردند و با ملت افغانستان ابراز همدردی کردند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پیامی انفجار در ورودی وزارت خارجه افغانستان را به شدت محکوم و از کشته و زخمی شدن کارمندان وزارت خارجه ابراز تاسف کرد.

سفارت آلمان در کابل نیز در صفحه تویترش حمله عصر دیروز بر وزارت خارجه طالبان و جان باختن افراد بی‌گناه را شرم‌آور خواند.

وزارت خارجه افغانستان نیز شب گذشته در پیامی در واکنش به انفجار عصر دیروز مقابل ورودی ساختمان این وزارت که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت اعلام کرد: دشمنان افغانستان باید بدانند که با چنین اعمال ناجوانمردانه به اهداف شوم خود دست نمی‌یابند و عاملان چنین رویدادهایی، جنایتکار هستند.

همچنین وزارت خارجه طالبان اعلام کرد: امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان شب گذشته با حضور در بیمارستان از مجروحان انفجار در برابر ورودی وزارت خارجه دیدار و به آن‌ها کمک نقدی کرده است.

عطا محمد نور رییس شاخه حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز در پیامی این انفجار را محکوم و از جان باختن و زخمی شدن کارمندان وزارت خارجه به عنوان نیرو‌های تحصیل کرده این کشور ابراز تاسف کرد.

وی این انفجار را ناشی از حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان دانست.

نصیر احمد اندیشه و حکمت خلیل کرزی معاونان سابق وزارت خارجه افغانستان نیز در پیام‌های جداگانه این انفجار را محکوم و از کشته و زخمی شدن همکاران سابق خود ابراز تاسف کردند.

شب گذشته نیز دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان، حامد کرزی رئیس جمهور اسبق و عبدالله عبدالله رییس سابق شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در پیام‌های جداگانه این انفجار را محکوم کردند و آن را خلاف ارزش‌های انسانی و اسلامی دانستند.

بیمارستان ایمرجنسی کابل، شمار مجروحان این انفجار را چهل نفر اعلام کرد و افزود: تلفات این انفجار در حال افزایش است.

طالبان شمار کشته‌ها را پنج نفر اعلام کرد و افزود: شماری در این انفجار زخمی شدند.

این نخستین بار است که در برابر ورودی وزارت خارجه افغانستان انفجار روی می‌دهد.

خیابانی که در آن وزارت خارجه افغانستان قرار دارد، از مناطق به شدت محافظت شده است.

در این خیابان علاوه بر چند وزارتخانه، محل دفتر کاری معاونان ریاست کابینه، سفارتخانه‌های چین و ترکیه و خانه حامد کرزی نیز واقع شده است.

این خیابان به اندازه‌ای محافظت شده است که حتی به عابران پیاده نیز اجازه رفت و آمد داده نمی‌شود.

داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت .قبل از این نیز در ماه‌های اخیر داعش مسئولیت حملات بر سفارت روسیه، سفارت پاکستان در کابل و همچنین هتل محل اقامت اتباع چین در کابل را برعهده گرفته بود.

برچسب ها: انفجار ، داعش ، کابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.