اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش باران و برف تا روز یکشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

سعید قاسمی رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت : بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی گذر سامانه‌ای بارشی از جو منطقه تا یکشنبه هفته جاری، علاوه بر افزایش دمای شبانه و ابرناکی آسمان، به تناوب سبب بارش باران و برف در سطح استان خواهند داشت.

سعید قاسمی افزود: بارش‌ها از بعدازظهر امروز (شنبه) تا صبح یکشنبه و در نیمه جنوبی و نواحی شرقی استان نمود بیشتری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بر همین اساس بارش باران کل استان به خصوص نیمه جنوبی استان، شامل شهرستان‌های گیلانغرب، اسلام آبادغرب، دالاهو، کرمانشاه، کنگاور، هرسین و صحنه و بارش برف اغلب مناطق شهرستان‌های کنگاور، سنقر، اسلام آباد غرب، دالاهو، کرمانشاه، صحنه و هرسین را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: در این مدت لغزندگی جاده ها، کاهش دید و اختلال در تردد به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال تاخیر یا لغو پرواز و افزایش مصرف حامل‌های انرژی به ویژه گاز پیش بینی می‌شود.

قاسمی احتیاط در رانندگی، پرهیز از سفر‌های غیر ضرور، پرهیز یا احتیاط در کوهنوردی، همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، آمادگی ادارات و ارگان‌های امدادی، مدیریت مصرف انرژی، اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه را توصیه کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.