رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت : با وجود بارش باران و برف در محور‌های مواصلاتی استان هم اکنون محور‌های مواصلاتی استان باز است، اما جاده‌ها لغزنده است.

دستغیب رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت : هم اکنون در محور‌های قلاجه به اسلام آباد غرب، دالاهو به اسلام آباد غرب و اسلام آباد غرب تا ماهیدشت بارش شدید برف و باران گزارش شده است، اما با وجود اینکه سطح جاده سفید پوش شده است تردد در این محور‌ها با احتیاط ادامه دارد.

رئیس پلیس راه استان ادامه داد: در بقیه محور‌ها بارش برف و باران به صورت خفیف است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سطح تمام جاده‌های استان لغزنده است از رانندگان خواست سرعت مطمئنه را رعایت کنند و حتما تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

به گفته وی بارش از سمت غرب آغاز شده و به سمت مرکز استان در حال افزایش است.

وی افزود: در حال حاضر ۷۰ تیم گشت به صورت محسوس و نامحسوس در سطح راه‌های استان مستقر هستند، به ویژه در سه گردنه برف گیر، مله ماس، بید سرخ و فاتحه به صورت ۲۴ ساعته مشغول نظارت بر رفت و آمد و راه‌ها هستند.

به گفته وی در گردنه‌های پلنگانه، خسروآباد در سنقر و سر میل در سرپل ذهاب هم در زمان بارش و برف نیرو‌های پلیس راه به صورت ۲۴ ساعته تا پایان بارش مستقر هستند.

نیرو‌های راهداری در بیشتر راه‌های استان مستقرند

کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم از آماده باش نیرو‌های راهداری و استقرار آن‌ها در بیشتر راه‌های استان خبر داد و گفت: هم اکنون همه راه‌های استان باز است و در صورت بارش برف به سرعت بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون ۴۶ راهدارخانه با تجهیزات کامل شامل ۴۸۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین و نمک و شن دپو شده در آماده باش هستند.

در حال حاضر گردنه‌های سرمیل، ماه مارس در سنقر و گردنه ژالانه باز است و برف روبی در آن در صورت لزوم انجام خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.