معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات آبخیزداری در ۴۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی این استان اجرا شده است.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: از بیش از یک هزار و ۶۰۰ هزار هکتار عرصه‌های طبیعی این استان، عملیات آبخیزداری در یک چهارم این مساحت معادل حدود ۴۰۰ هزار هکتار اجرا شده است.

علی‌محمد محمدی افزود: مطالعات آبخیزداری برای نیمی از عرصه‌های طبیعی استان معادل ۷۰۰ هزار هکتار انجام شده است و با توجه به شیب استان و اهمیت حفظ و نگهداشت منابع خاک می‌طلبد تا با اختصاص اعتبار بیشتر عملیات آبخیزداری در استان بیش از پیش تقویت شود.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: اجرای عملیات آبخیزداری در استان به سه روش مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیکی انجام می‌شود و از ابتدا تاکنون ۳.۵ (سه و نیم) میلیون مترمکعب عملیات آبخیزداری در استان انجام شده است.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طی سال‌های ۹۷ تا ۹۹ از محل صندوق توسعه ملی اعتبار مناسبی به اجرای طرح‌های آبخیزداری به استان اختصاص داده شد که در مجموع یک سوم اعتبارات آبخیزداری استان طی این سال‌ها جذب شده است.

محمدی، اعتبار عملیات آبخیزداری سالجاری استان را ۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در مجموع در سفر رییس جمهور ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری استان اختصاص داده شده است که به مرور اختصاص و جذب می‌شود.

وی از اجرای چهار هزار و ۴۰۰ طرح آبخیزداری در استان خبر داد و گفت: برخی از این طرح‌ها در سطح ملی شاخص است و تاثیر قابل توجهی در مهار روان‌آب‌ها داشته است.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان به عنوان استان پایلوت اجرای طرح‌های آبخیزداری مطرح شده است، تصریح کرد: پس از وقوع سیلاب تابستان امسال با پیشنهاد به وزیر کشور مقرر شد تا این استان از محل اعتبارات مدیریت بحران برای مهار سیلاب به عنوان استان پایلوت آبخیزداری در کشور انتخاب شود که پس از آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از این محل به استان اختصاص داده شد و امید می‌رود در ادامه نیز اعتباراتی به استان اختصاص یابد.

محمدی خاطرنشان کرد: همچنین در سفر رییس سازمان بسیج مستضعفین مقرر شد تا استان در اجرای طرح ملی "از آبخیز تا جالیز" قرارگاه امام حسن (ع) در اولویت اجرای این طرح قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار