فرماندار تایباد گفت: کاهش دمای هوا و افزایش مصرف گاز، تایباد را وارد مرحله بحران کرده است.

مهدی دونده فرماندار تایباد در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان گفت: در روز گذشته، میزان یک میلیون و ۵۶۰ هزار متر مکعب گاز در شهرستان تایباد مصرف شده و خود بحران و احتمال قطعی را نشان می‌دهد که به همین دلیل گاز مرغداری‌ها و پمپ سی. ان. جی قطع شده است.

او افزود: همه اصناف به غیر از فروشگاه‌های مواد غذایی، نانوایی ها، داروخانه ها، میوه فروشی‌ها و اغذیه‌ها تا روز دوشنبه تعطیل خواهند شد که علت آن صرفه جویی در مصرف گاز است.

فرماندار تایباد ادامه داد: خوابگاه‌های مدارس و سالن‌های ورزشی هم در صورت قطع احتمالی گاز آماده اسکان موقت هستند و در روستا‌ها نیز از امکانات دهیاری‌ها استفاده خواهد شد.

دونده بیان کرد: نیرو‌های انتظامی بر تعطیلی اصناف نظارت خواهند داشت و در صورت تخلف از قطعی گاز، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

او تصریح کرد: در صورت اجبار به اسکان اضطراری، تجهیزات گرمایشی مساجد و حسینیه‌ها به کمک مراکز اسکان خواهند آمد و قابل ذکر است که اکنون ۴۵ تن گاز مایع جهت استفاده در شهرستان وجود دارد.

فرماندار تایباد تاکید کرد: شهرک صنعتی، شن شویی‌ها و کوره‌های آجرپزی هم در صورت نیاز تعطیل خواهند شد و به دلیل ریزش نزولات جوی و ایجاد منبع آبی برای کشاورزان، برق ۳۵ حلقه چاه موجود شهرستان قطع می‌شود.

دونده اظهار کرد: همه جاده‌های مواصلاتی تایباد لغزنده هستند و راهداران با کمک ماشین آلات شهرداری‌ها نیز نقاط بحرانی را ایمن سازی می‌کنند؛ اما انتظار می‌رود مردم از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند.

برچسب ها: گاز ، قحطی ، تایباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.