پویش کتابخوانی «هیس‌طوری» با رویکرد مطالعه در حوزه تاریخ استعمار ویژه دانش آموزان استان سمنان اجرا می‌شود.

شریفی دبیر اجرایی پویش «هیس‌طوری» گفت : این پویش ملی کتابخوانی ویژه نوجوانان دهه هشتادی است و همان تاریخ ۴۰۰ ساله‌ای است که غرب با غارتگری، ظلم، کشت و کشتار و رسیدن به ثروت، سعی کرد به سلطه‌گری در جهان بپردازد و امروز با آگاهی از آنچه که بر سر ملت‌ها آورده، تاریخ را سرکوب می‌کند.

وی افزود: دانش آموزان در این پویش پس از مطالعه کتاب در آزمون شرکت کرده و اقدام به کنشگری در چهار قالب، ساخت پادکست یا عکس نوشته، نقاشی کمیک و تصویر سازی و یا ارائه نظر کارشناسی می‌کنند و اینگونه برداشت خود از این کتاب‌ها را در قالب هنری به نمایش می‌گذارند.

دبیر اجرایی این پویش افزود: رویداد ملی پویش کتابخوانی هیس طوری این فرصت را برای دانش آموزان و نوجوانان فراهم کرده است تا نسبت به تاریخ استعمار، استقلال طلبی جوامع و دستاورد‌های انقلاب اسلامی آگاه شوند.

دبیر اجرایی این پویش با اشاره به اینکه این پویش از نیمه دوم آذر آغاز و تا پایان فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد، گفت: ۵۰ نفر اول این پویش، بدون قرعه کشی بر اساس امتیازات دریافت شده ازطریق سایت پویش جوایزی دریافت می‌کنند و به دیگر برگزیدگان بر اساس رتبه‌بندی و با قرعه کشی، جوایزی اهدا خواهد شد.

شریفی تصریح کرد: پویش «هیس‌طوری» نه تنها زمینه مطالعه و کتابخوانی را برای دانش آموزان دهه هشتادی فراهم کرده است بلکه دانش آموزان با زبان ساده و روان می‌توانند نسبت به وقایع تاریخ استعمارگری در کشور‌های جهان اطلاع پیدا کنند.

شریفی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تبیین جهاد تاکید کرده اند از این رو باید تمدن اسلامی و دستاورد‌های انقلاب اسلامی به نسل جوان بیان شود تا نوجوانان با آگاهی از استعمارگری غرب، فریب تبلیغات آن‌ها را نخورند.

وی تصریح کرد: پویش حول محور مجموعه ۱۵ جلدی کتاب سرگذشت استعمار است که در این مجموعه کتاب‌ها به موضوع‌های مختلف از جمله استعمار کشورها، پرداخته شده است.

وی افزود: دانش آموزان برای شرکت در این پویش می‌توانند به سامانه Hisstori.ir یا برنامه شاد مراجعه کنند.

عادل خالقی ثمرین مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان هم با بیان اینکه گروه هدف این پویش در استان سمنان ۹۰ هزار نفر هستند ، گفت: دانش آموزان نوجوان از گروه سنی ۱۱ سال می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.