با برگزاری میز خدمت تامین اجتماعی در استان یزد مشکل بیمه کارگران ساختمانی بررسی شد.

زین العابدین امیر احمدی نماینده تام اختیار مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور  در استان یزد گفت:  سازمان تامین اجتماعی اقدام به برگزاری میز خدمت در دو حوزه بیمه‌ای و درمانی انجام داده است.

او افزود: این میز به مدت دو روز برگزار شده و حدود ۲۰۰ نفر در حوزه‌های بیمه‌ای و درمانی مراجعه کرده اند.

به گفته او، در حوزه درمان  و موضوع از کار افتادگی و هزینه‌های درمان  مشکلات مطرح شده در این دو روز بود که تا حد امکان برای پیگیری در کمیسیون‌های پزشکی پیگیری شد

 او ادامه داد: در حوزه بیمه‌ای مشاغل سخت و زیان آور برای مستمری‌ها و وصول بیمه دیگر مشکلات مطرح شده از سوی مردم بود که تاکنون وام‌های بدون بهره برای مستمری بگیران تامین شده است.

او گفت: در حوزه تامین اجتماعی نیز همسو با سایر ادارات میز ارتباطات مردمی سفر ریاست جمهوری در اداره تامین اجتماعی استان برقرار است همچنین اداره کل تامین اجتماعی و  مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی در محل مستقر هستند و مشکلات مردم را بررسی می کنند.

او ادامه داد: بیشترین مشکلات مردم در بحث بیمه کارگران ساختمانی بود که دو سالی است که سهمیه‌ای برای بیمه کارگران ساختمانی به استان ترزیق نشده است.

امیر احمدی افزود: قانون جدید مجلس ماده پنج بیمه کارگران ساختمانی اصلاح شده که پس از تایید شورای نگهبان ما می‌توانیم کارگران ساختمانی استان را تحت پوشش بیمه خودشون قرار دهیم.

مشکلات مردم در حوزه بیمه، بازنشستگی و  اشتغال مجدد از سوی مسئولان مورد بررسی قرار گرفت.

تامین اجتماعی به عنوانِ بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور و پشتیبانی کننده حدود ۵۵ درصد از جمعیت کل کشور خدمت می کند.

 میز خدمت سازمان تامین اجتماعی  تا تاریخ   ۲۳ دی  فعالیت دارد.

رسیدگی به مشکلات هنرمندان در میز خدمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیر کل دفتر ارزیابی و علمکرد وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی گفت: در خواست‌های ۶۰ نفر از اصحاب هنر در حوز‌های مختلف بررسی شد.

اصغر امیر نیا مدیر کل دفتر ارزیابی و علمکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به سفر  ریاست جمهوری در خواست‌های ۶۰ نفر از اصحاب هنر در حوز‌های مختلف که اکثرا نیاز به استخدام و مشکلات مالی بود، بررسی شد.

او افزود: مردم می توانند مشکلات و درخواست های خود را با سامانه ۱۱۱  نیاز‌های به حق و معقول خود را پیگیری کنند.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار