جنبش انصارالله یمن ادعا‌های آمریکا درخصوص ارتباط این جنبش با محموله سلاح توقیف شده در دریای عمان را رد کرد.

جنبش انصارالله یمن هر گونه ارتباط خود با محموله سلاحی را که نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد در دریای عمان توقیف کرده است، تکذیب و اعلام کرد این ادعای واشنگتن تلاشی آشکار برای تاثیر گذاشتن بر روند تلاش‌های صلح در یمن است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی (مستقر در صنعا) در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: انتشار اینگونه دروغ‌ها و شایعات از جانب واشنگتن، تلاشی آشکار و نخ نما برای ایجاد اختلال و تاثیر گذاشتن بر روند تلاش‌های صلح یمن است و البته این کار عجیب نیست.

العزی افزود: آنچه در اینجا قابل توجه است، تنها کاهش هوش و ذکاوت آمریکایی‌ها در دروغگویی است. العزی که رئیس بخش سیاسی و روابط خارجی انصار الله هم است، در ادامه نوشت: درک این نکته مهم است که یمن به طور خاص به این نوع تسلیحات نیاز ندارد، زیرا میلیون‌ها قبضه از این نوع سلاح و بیش از نیاز در داخل کشور موجود است.

نیروی دریایی آمریکا سه شنبه گذشته اعلام کرد در ششم ژانویه، یک محموله سلاح شامل ۲۱۱۶ قبضه سلاح (ای کی- ۴۷) را از یک کشتی ماهیگیری در آب‌های بین المللی دریای عمان توقیف کرده است. نیروی دریایی آمریکا افزود: این کشتی را به همراه شش خدمه یمنی در مسیر قاچاق کالا‌های غیر قانونی از ایران برای گروه انصار الله توقیف کرده است.

جنبش انصارالله یمن روز دوشنبه نیز بار دیگر آمریکا را به مانع تراشی در روند صلح یمن و سوق دادن اوضاع به سمت تشدید تنش متهم کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار