سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: رژیم کی‌یف ماموریت‌های ناتو را در جنگ با نیرو‌های روسیه انجام می‌دهد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: رژیم کی‌یف ماموریت‌های ناتو را در جنگ با نیرو‌های روسیه انجام می‌دهد و وزیر دفاع اوکراین به این مطلب اعتراف کرده است.

به گزارش روسیا الیوم، ماریا زاخارووا در کنفرانس مطبوعاتی گفت: رژیم کی‌یف به اقدامات خود در از بین بردن مجسمه‌های شخصیت‌های برجسته روسیه و ساخت مجسمه‌هایی از نازی ها ادامه می‌دهد.

او تاکید کرد: مقامات اوکراینی برای ویران کردن معبد‌های سنتی ارتدوکس در اوکراین تلاش می‌کنند، اما نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند.

زاخارووا افزود: نیرو‌های اوکراینی در آغاز ماه جاری بیمارستانی را در شهر توکماک در زاپروژیا هدف قرار دادند و ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم این اقدام اوکراین را محکوم کند.

او با اشاره به اینکه واشنگتن از مردم اوکراین برای رسیدن به اهداف و منافع خود در مجتمع صنعتی نظامی استفاده می‌کند، تاکید کرد: ما انبار‌های سلاح اوکراین و کارشناسان غربی را که به نیرو‌های کی‌یف کمک می‌کردند و همچنان کمک می‌کنند به عنوان اهداف مشروع حملات خود می‌دانیم و آن‌ها را هدف قرار می‌دهیم.

ماریا زاخارووا همچنین اظهار داشت: وزیر دفاع اوکراین در یک مصاحبه مطبوعاتی اعتراف کرد که نظام کی‌یف ماموریت‌های ناتو را در زمینه رویارویی با نیرو‌های روسیه انجام می‌دهد.

زاخارووا افزود: رسیدن سلاح‌هایی که به اوکراین ارسال می‌شود به بازار‌های سیاه، یک واقعیت است و حتی برای مسئولان غربی نیز این حقیقت آشکار شده است. به طوری که اخبار و گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد از سلاح‌هایی که به اوکراین داده می‌شود به دست نیرو‌های اوکراینی می‌رسد. حتی مقامات کشور نیجریه اعلام کردند سلاح‌های غربی را که در اختیار اوکراین گذاشته می‌شود در دست افراط گرایان در مناطقی از دریاچه چاد کشف کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار