اهمیت راهبردی شهر سولیدار برای نیرو‌های روسیه و اوکراین

تسلط نیرو‌های روسیه بر شهر سولیدار نقطه تحولی در مسیر کنترل همه مناطق دونتسک از تسلط نیرو‌های اوکراینی است.

شهر سولیدار از اهمیت زیادی برخوردار است. نیرو‌های روسیه کنترل این شهر را در اختیار گرفتند و در این شهر در حال پیشروی هستند. فرصت‌های آزادسازی مناطقی در حومه شهر‌ها در منطقه دونتسک در دونباس افزایش یافته است.

براساس گزارش المیادین، تسلط نیرو‌های روسیه بر شهر سولیدار نقطه تحولی در مسیر آزادسازی همه مناطق و اراضی جمهوری دونتسک از سلطه نیرو‌های اوکراینی است. این بخشی از اظهارات فرستاده ویژه رئیس جمهور در منطقه دونباس است.

موفقیت‌های اخیر در عملیات نظامی روسیه در این منطقه پس از پیشروی‌های نیرو‌های روسیه راه را به سمت محور کراماتورسک باز می‌کند و فرصت‌ها را برای آزادسازی مناطقی در حومه شهر‌ها در دونتسک فراهم می‌کند.

سولیدار برای اوکراین از اهمیت راهبردی برخوردار است، زیرا نزدیک شهر باخموت که ارتش اوکراین استحکامات دفاعی قوی در آن مستقر کرده است، قرار دارد. اما نیرو‌های روسیه خسارت‌های زیادی به نیرو‌های اوکراینی وارد کردند.

سولیدار از نظر شبکه غار‌ها و تونل‌های زیر زمینی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که طول این شبکه‌ها بیش از ۱۶۰ کیلومتر است و عمق آن‌ها حتی به ۱۰۰ متر هم می‌رسد و تانک‌ها و خودرو‌های نظامی ویژه پیاده نظام می‌توانند در این شبکه‌های زیر زمینی حرکت کنند. همچنین این شهر به تپه‌های مرتفع آن نیز مشهور است و این تپه‌های مرتفع باعث می‌شود خطوط راهبردی امداد بین جمهوری‌های لوگانسک و دونتسک تحت اشراف نیرو‌ها قرار بگیرد.

در روز‌های گذشته نیرو‌های اوکراینی به همراه برخی از واحد‌های نظامی خود تلاش کردند از شهر عقب نشینی کنند. این عقب نشینی‌ها زمینه را برای تسلط نیرو‌های روسیه بر آن آسانتر می‌کند و شاید به آخرین خطوط دفاعی در منطقه دونباس برسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار