منابع روسی اعلام کردند گردان واگنر یکی از مهمترین مراکز لجستیکی اوکراین را تحت کنترل خود درآورده است.

موسس گردان واگنر از کنترل تمامی منطقه سولیدار واقع در دونتسک در شرق اوکراین  توسط نیروهای این گردان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، یوگنی پریگوژین، موسس گردان نظامی واگنر در صفحه اجتماعی خود نوشت: در مرکز شهر سولیدار نبرد‌هایی در حال انجام است، تعداد اسرا فردا اعلام می‌شود.

به گفته او به جز نظامیان گردان واگنر، هیچ واحد دیگری در حمله به سولیدار شرکت نکرد. علاوه بر این، آن‌ها کنترل معادن نمک در این شهر را نیز به دست گرفتند. عکس‌هایی که از آن منطقه مخابره می‌شود، حضور خود پریگوژین در محل معادن را نیز نشان می‌دهند.

پیش از این، دنیس پوشیلین در شبکه تلویزیونی یک روسیه گفته بود که نیرو‌های روسی کنترل مرکز سولیدار را به دست گرفته اند. به گفته او، نیرو‌های اوکراینی در نبرد‌های این شهر متحمل خسارات جدی شده اند، اما به مقاومت خود ادامه می‌دهند.

صبح دیروز روستای باخموتسکویه، واقع در مجاورت سولیدار، در شمال شرقی آرتموفسک، مهمترین مرکز لجستیکی منطقه که از طریق آن ارسال نیرو‌های اوکراینی به دونباس انجام می‌شود، آزاد شد.

سولیدار برای کی‌یف اهمیت استراتژیک دارد، ارتش اوکراین در این منطقه استحکامات دفاعی قدرتمندی برپا کرده است. کنترل سولیدار مسیر تدارکات مستقیم بین آرتموفسک و سورسک را قطع خواهد کرد و همچنین آرتموفسک را از سمت شمال پوشش خواهد داد. نبرد‌های سختی برای هر دو شهر در جریان است.

در پایان ماه دسامبر، آلکسی آرستوویچ، مشاور رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، اذعان کرد که نیرو‌های اوکراینی در این منطقه متحمل خسارات جدی شده اند. همچنین روز دوشنبه گذشته گزارش شد که سرهنگ سرویس گارد مرزی دولتی اوکراین یوری یورچیک، که فرماندهی دفاع از مواضع در نزدیکی شهر را بر عهده داشت، در نبرد‌های سولیدار کشته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ویکی
۰۰:۰۲ ۲۲ دی ۱۴۰۱
ای زلنسکی نادان اگر به جای غرب به ایران التماس میکردی الان تا خود مسکو میرفتی ولی الحق که دلقک بودن برازنده توئه دلقک نادان که یه کشور رو بدبخت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۱ دی ۱۴۰۱
اوکراینی = خودفروخته آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ارتش روسیه
۱۲:۳۶ ۲۱ دی ۱۴۰۱
باریکلا ارتش روسیه ایول داداشا الان غرب گدا ها حمله می‌کنن
آخرین اخبار