وزیر امور خارجه آلمان روز گذشته به خارکیف سفر کرد و به مقامات اوکراینی وعده ارسال تسلیحات نظامی بیشتری را داد.

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان روز سه‌شنبه به «خارکیف» در شرق اوکراین سفر کرد. بائربوک همچنین به اوکراین وعده داد که دولت آلمان به روند عضویت کی‌یف در اتحادیه اروپا با دادن «پیشنهادات ملموس» کمک و تسلیحات نظامی بیشتری را به اوکراین ارسال کند.

به گزارش رویترز، بائربوک در این سفر با «دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین دیدار کرد و گفت: «اوکراینی‌ها باید بدانند می‌توانند روی همبستگی و پشتیبانی ما حساب باز کنند و این شامل تحویل تسلیحات بیشتر می‌شود.»

با این‌که در سفر وزیر خارجه آلمان به خارکیف سخنی از مجوز برلین برای ارسال تانک‌های «لئوپارد ۲» به اوکراین به میان نیامده است، اما لحن گفت‌وگوی او با همتای اوکراینی‌اش این پیام را منتقل کرده که ظاهراً نظر مثبتی به آن دارد.

این در حالی است که «ماتئوش موراویه تسکی» نخست‌وزیر لهستان در خصوص اطلاعاتی که پیشتر به رسانه‌ها درز کرده بود مبنی بر این که مقامات لهستان برای انتقال تانک‌های لئوپارد به اوکراین اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: «ورشو هیچ طرحی برای انتقال این تانک‌ها ندارد.»

وی گفت: «در حال حاضر، ما قصد نداریم تانک‌هایمان را منتقل کنیم. لهستان قصد ندارد این کار را به شکل مجزا و در نبود ائتلافی گسترده، انجام دهد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار