بارش سنگین برف و سرما در سطح استان اردبیل از دیشب متوقف شده و با توقف بارش، سرمای شدید و استخوان سوزی در این منطقه حاکم شده است.

با تداوم سرما و یخبندان در همه شهر‌های استان اردبیل، دمای هوا در شهر گیوی در جنوب این استان شب گذشته به ۱۶ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

در پی بارش برف و حاکم شدن هوای سرد و یخبندان، دمای هوا طی دیشب در همه شهرستان‌های به زیر صفر رسید به طوری که طی شب گذشته شهر نیر با ۱۳ درجه سانتیگراد زیر صفر، شهر خلخال با ۱۲ درجه سانتیگراد زیر صفر، فرودگاه اردبیل با ۱۳ و شهر اردبیل با ۱۲ درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین شهر‌های این استان بودند.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، طی شب گذشته شهر سرعین و مشگین شهر با ۱۱ درجه سانتیگراد زیر صفر، شهر نمین با ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر، شهر گرمی با سه درجه سانتیگراد زیر صفر و شهر‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز با یک درجه زیر صفر شب سردی را سپری کردند.

بارش سنگین برف در استان اردبیل مناطق وسیعی از این استان را سفیدپوش کرده و ارتفاع برف در معابر داخل شهر اردبیل به بیش از ۴۰ سانتیمتر و در برخی مناطق کوهستانی این استان به بیش از یک متر رسیده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل نیز در آخرین گزارش خود اعلام کرد: با توجه به وزش باد تند گاهی نسبتاً شدید در مناطق مستعد استان اردبیل، کولاک برف در مناطقی از استان به خصوص در جاده‌ها و محور‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل همچنین گزارش داد که امروز با توقف بارش، ضمن تداوم هوای سرد، وزش باد و کولاک در مناطق کوهستانی استان ادامه خواهد یافت.

بر اساس اعلام این اداره کل، از حوالی ظهر امروز به تدریج از میزان ابر‌ها کاسته شده و جوی به نسبت پایدار در شمال غرب کشور حاکم خواهد شد، ولی دما‌های زیر صفر درجه سلسیوس همچنان در سطح این استان ماندگار خواهد بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.