معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: به منظور حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در این حوزه ادامه دارد.

رحیمی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوینگفت: به منظور حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی، اعتبار در استان موجود است و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در این حوزه ادامه دارد.

 رحیمی افزود: متقاضیان و فعالان کسب و کار‌های روستایی می‌توانند در راستای رسته‌های اولویت دار اشتغال پایدار روستایی که منطبق با زیست بوم روستا میباشد، درخواست و طرح توجیهی خود را به یکی از دستگاه‌های اجرایی که عمدتا ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و ... میباشد، ارائه نموده تا پس از اهلیت سنجی و بررسی تطبیقی کسب و کار پیشنهادی در کمیته فنی، ضمن تصویب به بانک‌های عامل معرفی شوند.

وی سرانه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در سال ۱۴۰۱ را به ازاء هر نفر اشتغالزایی۲۵۰ میلیون تومان عنوان نموده و اذعان داشت که این تسهیلات با هدف جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، ایجاد تمول در روستاها، تقویت اقتصاد و اشتغال روستا‌ها و البته کاهش شکاف بین روستا‌ها و شهر‌ها و ... پرداخت میشود.

رحیمی افزود بانک‌های عامل این اعتبارات اشتغالزایی، بانک‌های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید بوده و این تسهیلات با کارمزد ۶درصد با مشارکت و تنفس و البته باز پرداخت ۶ساله پرداخت می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار