رئیسی در یزد:

مشکل تامین آب مردم فلات مرکزی به رغم فشار‌های تحریمی مرتفع می‌شود

رئیس جمهور گفت: عزم دولت برای رفع مشکل انتقال آب از دریا به استان‌های فلات مرکزی جدی است.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم  افتتاح همزمان ۱۶ پروژه صنعتی، آب و برق در استان یزد تدبیر مردم یزد در آبادانی مناطق ییلاقی بزرگ با کمترین میزان آب را مایه مباهات دانست و گفت:  این فرهنگ غنی می تواند در شرایط کنونی در بحث مدیریت مصرف الگوی جامعه قرار گیرد.

رئیس جمهور گفت: ملت ایران با وجود فشار‌های حداکثری نشان داد حاضر به تسلیم و ذلت و توقف پیشرفت نیست.

او افزود: این طرح‌ها از کار‌های ضروری برای زندگی مردم استان یزد به شمار می‌آید، خصوصا کار بزرگی که امروز با تلاش عزیزان در استان یزد آغاز می‌شود تا آب از خلیج فارس به استان‌های مرکزی کشور بیاید.

رئیسی ادامه داد: رفع مشکل آب از ضروری‌ترین عنصر حیات و زندگی مردم به شمار می‌آید و شکوه این مراسم اینست که کارگران و مهندسان و مدیران و مسئولان در این سرمای هوا مشغول هستند تا مشکل مردم را رفع کنند.

او اظهار داشت: خط پدافندی آب یزد باید در ۱۸ ماه صورت می‌گرفت، اما در چهار ماه به سرانجام رسید. تنش‌های آبی از مشکلات کنونی است، اما تلاش‌های جهادی وزیر و همکاران سبب شد تا طرح‌ها در زمان‌های کوتاه به نتیجه برسد.

رئیسی گفت: گرچه دشمن با تحریم و تهدید و تنگنا تلاش می‌کند ما را در فشار حداکثری قرار دهد، اما موفق نشده است چرا که اراده‌های پولادینی وجود دارد که حاضر به تسلیم و ذلت و توقف در پیشرفت نیست.

رئیسی ادامه داد: اجرای ۱۶ طرح در استان یزد با چنین تحریم و فشار، جلوه اراده‌ای است که می‌خواهد بگوید به دنبال پیشرفت کشور و رفاه مردم است.

او خاطرنشان ساخت: آغاز طرح آبرسانی از خلیج فارس به استان‌های مرکزی کشور کار بزرگی است که از همگان می‌خواهیم زمان را محدودتر کنند و شاهد برطرف شدن این مشکل در زمان کوتاهتری باشیم.

رئیس قوه مجریه گفت: ما از اینکه مردم یزد از این طرح خرسند هستند و دغدغه مردم برخی استان‌ها رفع می‌شود، خوشحال هستیم. دسترسی به خلیج فارس و ایجاد آب شیرین کن‌ها که در برنامه وزارت نیرو است، امکاناتی است که خداوند داده و باید به درستی از آن استفاده کنیم.

او بر لزوم صرفه جویی در استفاده از آب و برق و گاز تأکید کرد و گفت: شیوه استفاده از این نعمت‌ها و امکانات باید اصلاح شود و اصلاح در الگوی مصرف رخ دهد. میزانی که در کشور ما گاز و و آب و برق استفاده می‌شود در مقایسه با کشور‌های جهان بسیار زیاد است.

رئیسی یکی از ویژگی‌های معروف مردم یزد را قناعت و جلوگیری از اسراف عنوان کرد و افزود: مردم یزد با امکانات کم و کار زیاد به استانی صنعتی و کشاورزی و معدنی و علم و فناور مبدل شده است.

او تأکید کرد : کار آبرسانی از خلیج فارس به فلات مرکزی و استان یزد به صورت شبانه روزی در سرما و گرما دنبال می‌شود که از همه عوامل صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم، چرا که فعالیت در سرما و گرمای کویر به شدت سخت است، اما عشق به مردم سبب می‌شود تا آنان احساس خستگی نکنند.

رئیس دولت سیزدهم ادامه داد: آبرسانی به مردم از اهمیت فراوانی برخوردار است چرا که این طرح برای رفع مشکل زندگی مردم و همچنین نسل‌های آینده است. نسبت به انجام طرح‌های بزرگ و تحقق شعار «ما می‌توانیم» پایبند هستیم و در این راه به خداوند تکیه کرده و به داشته هایمان که اولین آن‌ها نیروی انسانی است، اعتماد داریم.

رئیسی با تأکید بر اینکه گشایش‌های زیادی با توسل به نام بزرگ حضرت زهرا (ع) در زندگی مردم اتفاق بیفتد، گفت: این داشته‌ها را باید با مدیریت انقلابی فعال کرد که یکی از نمونه‌های آن‌ها ۱۶ طرحی است که امروز به بهره برداری می‌رسد که در راس آن‌ها انتقال آب به یزد به شمار می‌آید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.