افتتاح خط پشتیبان و انتقال آب شرب یزد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان یزد خط پشتیبان و انتقال آب شرب با اعتبار ٨٠٠ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

علمدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد افزود: پروژه خط پشتیبان و انتقال آب شرب از منابع صنعت در مواقع ضروری استان یزد طی شش‌ماه با اعتبار ٨٠٠ میلیارد تومان انجام شد.

او بیان کرد: این پروژه به طول ٣٠ کیلومتر خط ١٢٠٠ از آب خلیج فارس به یزد با ظرفیت ١٨٠٠ لیتر برثانیه مخازن می‌شود.

علمدار ادامه داد: پیک مصرف آب در شهر یزد سه هزار و ٣٠٠ لیتر برثانیه است و ٩٠٠ لیتر برثانیه کمبود آب داریم که در فصل تابستان با مشکل اُفت فشار روبه رو هستیم.

به گفته او، برخی از روستا‌های استان یزد بویژه اکرمیه، اکرم آباد و حسن آباد در فصل تابستان با مشکل قطعی آب روبه رو هستند که برای پروژه آبرسانی به ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار با حفر هشت حلقه چاه به طول ۴٠ کیلومتر نیاز است تا مشکل آب این روستا‌ها حل شود.

علمدار گفت: باتوجه به اینکه آب از خلیج فارس به استان یزد انتقال داده می‌شود رینگ شدن آب شهر یزد با اعتبار دو هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان شروع شده که تا کنون این پروژه ٢٠ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان یزد افزود: برای رینگ شدن آب شهر یزد ١٣۵ هزار متر مکعب مخزن و ١٣٠ کیلومتر خط انتقال آب نیاز است تا معضل افت فشار آب حل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.