سرپرست شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد، اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از خسارت سرمازدگی در منطقه نمونه گردشگری هفت حوض را تشریح کرد.

 مرتضی گواهی سرپرست شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد گفت: با توجه به هشدار هواشناسی از چند روز قبل و در پی برودت شدید هوا، اقدامات مراقبتی به منظور جلوگیری از خسارت در منطقه نمونه گردشگری هفت حوض صورت گرفته است.

او افزود: تخلیه خطوط لوله انتقال آب از محل سد تا مخازن، تخلیه حوضچه‌ها و موتورخانه ایستگاه پمپاژ سد طرق، تخلیه خطوط آب شرب و قطع سیستم آب شرب، تخلیه آب دستگاه‌های آبسرد کن‌ها و آبخوری‌ها بخشی از اقدامات انجام شده است.

سرپرست شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد ادامه داد: تخلیه کلیه خطوط لوله آب روکار شامل آلاچیق‌ها، محوطه اداری و گلخانه‌ها که احتمال یخ زدگی دارد، تخلیه خطوط آبیاری تحت فشار، تخلیه پمپ‌ها و سیستم فیلتراسیون آبیاری تحت فشار و تخلیه خطوط آب سرویس‌های بهداشتی از جمله تدابیر دیگر است که انجام پذیرفت.

گواهی با اشاره به اینکه اقدامات مراقبتی برای گونه‌های گیاهی در منطقه صورت گرفته است، بیان کرد: پوشاندن تمامی گل‌های فصلی موجود در بوستان با پلاستیک، پوشاندن گل‌های منطقه نمونه ملی گردشگری هفت حوض با پلاستیک و استفاده از چسب بردو (تری شیلد) بر روی تنه دختان سنجد و توت جهت محافظت تنه درختان از سرمازدگی از جمله فعالیت‌های به عمل آمده است.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت آمادگی در مقابله با ورود سامانه بارشی و برودت هوا، تصریح کرد: کلیه نیرو‌های شرکت توسعه گردشکری در حال تلاش هستند تا معابر منطقه ملی هفت حوض را با برف‌روبی و نمک‌پاشی ایمن سازند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.