مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با توجه به برودت هوا، میزان مصرف گاز استان در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۰ هزار متر مکعب افزایش یافت.

رحیم سلیمان نژاد،مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: به لزوم رعایت صرفه جویی و مصرف بهینه حامل‌های انرژی به خصوص گاز اشاره کرد و افزود: میزان مصرف گاز استان زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب رسید که نسبت به روز‌های گذشته روند افزایشی دارد.

وی با بیان اینکه باید به این موضوع مهم توجه داشت که قطعی گاز و اتصال مجدد آن مشکلاتی را به دنبال دارد، اظهار داشت: بیش از ۷۲ ساعت طول می‌کشد تا قطعی گاز در محدوده ای، متصل شود که همین مساله معضلاتی را برای شهروندان به دنبال دارد.

سلیمان نژاد ادامه داد: به دنبال افزایش مصرف، میزان کسری انرژی گاز باید از محلی جبران شود، چون میزان تولید پاسخگو نیست و باید با اعمال محدودیت در مصرف، راهی برای تامین سوخت فراهم کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش مصرف، محدودیت‌ها همچنان در واحد‌های تولیدی و صنعتی استان اعمال می‌شود، اظهار داشت: این محدودیت‌ها برای صنایع سیمان، آجرپزی و نیروگاه‌های کوچک و بزرگ شامل قطع گاز است و در صنایع فولاد و دیگر صنایع مصرف گاز محدود شده تا جریان گاز بخش خانگی با خللی مواجه نشود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان خاطرنشان کرد: بر این اساس توصیه می‌شود اداره‌ها درجه وسایل گرمایشی خود را در حد ۱۸ درجه و مشترکان، دمای منازل خود را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند تا در مصرف گاز صرفه جویی شود.

در استان زنجان ۳۸۵ هزار مشترک گاز وجود دارد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.