خیابان‌های اهواز زخم‌های سطحی تا عمیقی از کوچه پس کوچه‌ها تا معابر اصلی دارند که اجرای جامع طرح فاضلاب هزینه‌هایی را برای مردم تراشیده است.

از کوچه پس کوچه‌های لشکر آباد در چند قدمی بزرگراه گلستان و مهدیس و پردیس تا خیابان‌های تراشیده امانیه تحت عنوان «یکی از بهترین محله‌های اهواز» همگی درگیر معضلی هستند که گویی لاینحل شده است.

این مواقع از سال و به ویژه پس از بارش باران اگر مجبور باشید با خودرو از طریق کوچه‌های لشکر آباد به سمت اتوبان گلستان بروید، با انبوهی از کنده کاری و حفاری مواجه می‌شوید، اما دلهره آدمی زمانی بیشتر می‌شود که حجمی از آب باران نیز تجمع یافته و حالا ترس از آن است که مبادا خودرو در گل یا آب گیر کند.

می گویند هر انسانی در زندگی پستی و بلندی دارد اما به نظر نمی رسد دست انداز ها و چاله های فراوان در سطح شهر اهواز نشان از رویدادهای طبیعی زندگی باشد، بلکه بیشتر نماینگر معضلی است که سالها گریبان مردم را گرفته است.

یک نمونه آن در محلی قرار دارد که مدتی پیش احتمالا از سوی آب و فاضلاب به منظور انجام اقدامات عمرانی حفاری شد، اما با گذشت دستکم یک هفته همچنان نیز در همان حالت باقی مانده و تنها با مقداری گل و سنگ ریزه روی آن پوشانده شده است.

این چاله که حالا نه تنها موجب کندی در تردد خودروها از سمت فلکه ساعت به سمت تختی را ایجاد می شود، بلکه به دلیل عمق آن موجب وارد شدن خسارت به خودروهایی می گردد که قصد دارند از این محل عبور نمایند.

اما نکته قابل تامل‌تر در این ماجرا وجود شهرداری و شورای شهر در نزدیکی همین محل است و حالا این پرسش مطرح می‌شود که آیا هیچ یک از اعضای شورای شهر تاکنون از این محل عبور نکرده تا چاره‌ای برای آن اندیشیده شود یا به دلیل تردد به خودرو‌های غیر شخصی، اموال دولتی که خسارت بر آن‌ها وارد می‌شود برایشان اهمیتی ندارد؟!

شرکت آب و فاضلاب همواره مدعی است که مسئولیتی در خصوص رفع حفاری های خیابان ها ندارد و در عین حال شهرداری می گوید که شرکت آبفا در این حوزه مسئولیت هایی دارد و باید به آنها عمل نماید.

کنده کاری در میدان دانشگاه اهواز

رفع کنده کاری‌های آسفالت معابر پس از اتمام کار آبفا

شهرداری اهواز ۳۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر اهواز در نظر گرفته است و به گفته شهردار این نهاد منتظر است تا اقدامات عمرانی و حفاری‌های مداوم شرکت آبفا در این حوزه به اتمام برسد تا ساماندهی چاله‌های خیابان آغاز شود.

رضا امینی در این خصوص می‌گوید: از مساحت ۲۰ هزار هکتاری شهر اهواز ۳ هزار هکتار آن معابر و پیاده رو‌ها است که ما ۱۰ درصد از آن را که بخواهیم انجام بدهیم باید ۳۰ میلیون متر مربع آسفالت انجام بدهیم و هر سال نیز حدود ۶۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار متر آسفالت در مناطق ۸ گانه در دستور کار قرار دارد که بخشی را قرارگاه خاتم الانبیاء (نهاد اقتصادی وابسته به سپاه پاسداران) انجام می‌دهد.

به گفته آقای امینی امسال نزدیک به یک میلیون متر مربع مساحت آسفالتی بوده که در مناطق محروم و حاشیه‌ای و برخی معابر اصلی شهر به اجرا در آمد.

شهردار اهواز همچنین یادآور شد که اکنون در ۲ محور شرقی و غربی و شمالی و جنوبی از سمت ورودی اندیمشک، میدان پلیس به سمت بهشت آباد در حال آسفالت است و پس از ترمیم آنها، معابر فرعی داخل شهر ساماندهی خواهند شد.

این مقام مسئول در خصوص کیفیت و قیمت مصالح برای آسفالت نیز گفت که بخشی از آن از طریق طرح‌های بازآفرینی بافت‌های فرسوده اختصاص می‌یابد، اگرچه در حوزه سوخت و مصالح با محدودیت مواجه هستیم و اگر با سرعت بیشتری به دست شهرداری برسد، شتاب در اجرای طرح‌ها نیز بیشتر می‌شود.

حفاری در امانیه اهواز

آب دشمن آسفالت است

یکی از مشکلات شهر اهواز در زمینه مانده آب، نبود جداول دفع آب‌های سطحی است که در عمده نقاط کشور وجود دارد، اما در کلانشهر اهواز زیر زمین قرار دارند.

رضا امینی می‌گوید که دشمن آسفالت آب است، هم باران‌های اسیدی و هم پس زدگی فاضلاب؛ وقتی فاضلاب مانده آبی را در حد ۱۰ تا ۱۲ روز ایجاد کند، قیر آسفالت از بین می‌رود و همین باعث می‌شود که تمام شبکه معابر شهر اهواز مخدوش شود و آسفالت آن مضمحل گردد.

او افزود: اگر طرح آبفا تمام شود و بارش‌های بارانی نیز با اتمام طرح شبکه دفع آب‌های سطحی به اجرا در آید، مانده آب کمتری پدید می‌آید و آسفالتی که ترمیم می‌شود ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

در صورت رفع تمامی این مسائل در حوزه مدیریت شهری عمر آسفالت نیز افزایش می‌یابد و مانده آبی که از طریق شبکه دفع آب‌های سطحی، برطرف می‌شود کمک بیشتری به ماندگاری آسفالت می‌کند.

کنده کاری خیابان های اهواز

پیشرفت ۵۲ درصدی طرح فاضلاب اهواز

بیش از ۲ سال است که طرح جامع فاضلاب در کلانشهر اهواز در حال اجرا است که شرکت آبفا قصد دارد از این طریق مشکلات در این زمینه را برطرف نماید، اما به نظر می‌رسد که این مسئله دستکم تا سال دیگر نیز ادامه دار خواهد بود و این یعنی ادامه کنده کاری‌ها در خیابان‌های اهواز.

محمد رضا کرمی نژاد مدیرعامل آبفا اهواز در این مورد به ما گفت که تاکنون ۵۲ درصد طرح جامع فاضلاب به اجرا در آمده و انتظار می‌رود در صورت تامین منابع مالی آن تا سال آینده به اتمام برسد.

او افزود: اعتبار مصوب برای اجرای طرح فاضلاب در شهر‌های اهواز، ملاثانی، حمیدیه، کارون، شیبان و سایر نقاط نزدیک به اهواز ۹ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شد که امسال این رقم به ۱۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

البته آقای کرمی نژاد در خصوص نقاط بحرانی و مهم نیز یادآور شد که این نقاط تا ۶ یا ۷ ماه آینده تکمیل خواهند شد تا زمینه برای آسفالت کامل آن‌ها فراهم گردد.

کنده کاری خیابان های اهواز

امیدواری مردم به رفع مشکلات خیابان‌ها در اهواز

علی رغم آنکه مقامات و مسئولان به صورت مداوم بر این مسئله تاکید دارند که اجرای طرح فاضلاب در حال اجرا است، اما این برای مردم بی هزینه نیست.

در ملاشیه یکی از محله‌های حاشیه‌ای اهواز مردم هر روز در خیابان‌هایی قدم می‌زنند که پر از آب و گِل بوده و کفش و لباس شان همیشه گِلی است؛ کودکان مجبورند برای رفتن به مدرسه از خیابانی عبور کنند که سراسر گِل است و مردم را آزار می‌دهد.

در یکی از خیابان‌ها پس از آنکه اجرای طرح فاضلاب نیمه کاره رها شد، در دیگر کوچه‌ها مردم اجازه حفاری فاضلاب را ندادند و این مسئله به یک معضل برای آبفا و شهرداری و البته مردم تبدیل شده که آب باران و فاضلاب با یکدیگر مخلوط شده و حالا مسائل بهداشتی نیز شهروندان را تهدید می‌کند؛ از همین رو یک مصالحه را میان این ۳ گروه برای اتمام این طرح می‌طلبد.

اما این فقط به ملاشیه محدود نمی‌شود در اکثر نقاط کلانشهر اهواز نیز کنده کاری‌ها هر روز مردم را درگیر می‌کند، افرادی که باید روزانه در این شهر تردد کنند، به ویژه تاکسیران‌ها بیشتر از همه عصبی و ناراضی هستند؛ از وضعی که البته حالا امیدوارند با اتمام طرح فاضلاب و بر اساس وعده شهردار با ساماندهی نقاط کنده کاری شده، برطرف شود.

گزارش از ساسان ناصری زاده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۶ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
شهر بی صاحب همینجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۵ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
تمام شهر رو به اسم طرح فاضلاب داغون کردن همه محله ها هم کار رو نصفه و نیمه رها کردن
در محله فاز ۲ پاداد الان بیش از ۲ ماهه که خیابون اصلی کنده شده و همون طور رها شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۸ دی ۱۴۰۱
اهواز نه هواداره نه طبیعت نه پارک درست حسابی نه جای تفریح هیچ نداره اهوازتنها به یه کمپ کارگری می مونه همه اکثرا غیربومی هستن براهیچ کس اهمیتی نداره که این شهرتمیز باشه یانباشه خیابان ها معابر هرجورمیخواد باشه هیچ احدی پیگیر این چیزا نیست الان پارکهاش پرمعتاد ودوایی کاملا آلوده اهواز شهرنیست اهوازاستانی نیست کمپ کمپ کارگری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۸ دی ۱۴۰۱
شتابی در انجام کار مشاهده نمیشود خیلی آرام و خونسرد کار میکنند ودر بعضی جاها اصلا کارها تعطیل است و خیابانها نیمه بسته و سطح آسفالت کنده
Iran (Islamic Republic of)
شهرستانی
۰۰:۰۶ ۲۸ دی ۱۴۰۱
همه دوست دارند و از خداشونه تو خوزستان مسول بشن استاندارد شهردار و غیره چون راحت ترین استان برای دوزدی و غارت است هیچکس هم دلش نمیسوزه برای این مردم هر چیزی که سر مردم خوزستان بیاد از دست خودشان است ما میدانیم دارند در حق همه مردم خوزستان ظلم می‌کنند استانی که پر از منابع و ثروت است اما دریغ از اینکه یک درصد این ثروت هم برای رفاه و نیازهای مردم خوزستان استفاده نمی‌کنند خدا به شما صبر بده و برای مردم خوزستان معجزه کند به امید روزهای خوب و بهر برای خوزستان و کل مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۷ ۲۷ دی ۱۴۰۱
اصلا نمیشه رانندگی کرد با این وضع خیابونا از اولش تا آخرش از بهترین محلش تا پایین ترین محله هیچ فرقی با هم ندارن
Iran (Islamic Republic of)
سکوت تلخ
۲۳:۴۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱
ترو خدا نگاهی به خیابان اسفند در گلستان هم بندازید الان ۸ماه خیابان رو شخم زدن و گذاشتن رفتن دو چاه فاضلاب کندن فقط دستگاه پمپ گذاشتن از این بریزه تو اون داریم خفه میشیم از بو عبور و مرور نداریم راه بستس زندگیهامون در گله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۷ دی ۱۴۰۱
اوضاع اهواز هیچ تغییری نمیکند چون مسولانی که انتخاب میشن همشون بیسواد و تازه به دوران رسیدن و فقط پست و مقام میخوان وقتی به آرزوی دیرینه خود رسیدن میرن خارج از کشورخوش گذارنی با بوجیه اهواز
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۳۱ ۲۷ دی ۱۴۰۱
وقتی شورای شهر غیر بومی و گزینش بالادست باشن وشهردار غیربومی انتظار ترمیم اسفالت و جدول و فاضلاب اهواز را نباید داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۷ دی ۱۴۰۱
کاش میومدید خ اسفند گلستان را میدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۷ دی ۱۴۰۱
همیشه برام سوال پیش میاد شهردار.استاندار.فرمانداریا رانند های اونا این خرابیها رونمیبینند.ازکجاتردد میکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۴:۵۳ ۲۷ دی ۱۴۰۱
خدا وکیلی صددستگاه باهنر رو شخم زدن الان ۱سال درستش نکردن دیگه از نابودی ماشینا نگم بهتره
France
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۷ دی ۱۴۰۱
از ۶ سال پیش تا کنون مشکل سرریز فاضلاب در خیابان پرنیا کوی عمران (گلستان بلوار کارگر شرقی ) رفع نشده و فاضلاب با تمام آلودگی هایش در این خیابان جاری ست ، صدها بار بصورت تلفنی ، حضوری ، نامه نگاری پی گیری کرده ایم ولی دریغ از یک اقدام مؤثر از طرف آبفای اهواز ، روز وشب از بوی تعفن آسایش نداریم ، به داد ما برسید
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۰۹:۴۱ ۲۷ دی ۱۴۰۱
اهواز پائیز و زمستان هوای دلپزیری داره . این شهر مهم اقتصادیی
، مشکلات زیادی داره ک نیاز ب توجه ویژه و مدیریت و پیگیری جدی و برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت هست . شهر مهم اقتصادی بزرگترین رودخانه کارون در دلش جا داره چرا امتداد رودخانه کارون درخت بومی منطقه (نخل ) کاشته نشده مسیر روزانه تردد مردم شهر لذت ببرند و ازرسایه درخت تابستان استفاده کنند . چرا جدولهای شهرم بی رنگ رو و شکسته ، چرا کل مسیر جاده ها و خیابانهای شهر مهم اقتصادی خبری از گلکاری و نمایش زیبایی نیست !؟ چرا مبلمان شهری اهواز چشم نواز نیست !؟ شهرهای کویری زیباسازی میشه ولی این شهر جلگه ای و آب کارون داره خواهش میکنم تمنا میکنم برا 10 سال آینده برنامه ریزی کنید . درخت کاری کنید ، فضای شهر با گل گیاه درختکاری چشم نواز میشه . جوانهای خب اهواز نیاز ب تفریح دارند ساحل غربی و شرقی رودخانه جاده سبز برای تردد دوچرخه نیازمنده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱
شهر من با اولین بارونی که میزنه خیلی زیبا میشه هوا آنقدر تمیز میشه که آدم دوست داره بره بیرون و یه دوری بزنه هوای تمیز و بدون خاک ... ولی افسوس هر سمت که بری تمام جادهها و تمام راه‌ها مثل رود پر از آب میشن اینجا اهواز است اهوازی که تمام سختی ها را تحمل کرده اهوازی که هشت سال زیر گلوله بوده .... اینجا اهواز است اهواز بدون جاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱
شهر من با اولین بارونی که میزنه خیلی زیبا میشه هوا آنقدر تمیز میشه که آدم دوست داره بره بیرون و یه دوری بزنه هوای تمیز و بدون خاک ... ولی افسوس هر سمت که بری تمام جادهها و تمام راه‌ها مثل رود پر از آب میشن اینجا اهواز است اهوازی که تمام سختی ها را تحمل کرده اهوازی که هشت سال زیر گلوله بوده .... اینجا اهواز است اهواز بدون جاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۷ دی ۱۴۰۱
مردم محترم اهوازی باید همه یکدست و وحدت داشته باشیم باید با هم و یک صدا به پا خیزیم برای آبادی شهرمان. شهرمون را نجات بدهیم..
عرب و عجم یک دست شویم. وقتی یک دست و وحدت داشته باشیم می توانیم شهرمان را هم اباد کنیم.. بی تفاوت نباشیم. احساس مسئولیت کنیم و برخورد کنیم با مسئولینی که لیاقت اداره شهر را ندارند. ما می توانیم شهرمان را آباد کنیم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۷ دی ۱۴۰۱
یه امیدا خدا چشم همچشمی درست میشه نگران نباشید کم کم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۷ دی ۱۴۰۱
اهواز یک شهر درمانده شده نه اسفالت نه بهداشت نه شهرداری ها به وظیفه خود عمل میکنند .در کوی مهدیس اهواز زباله های مردم و بوی تعفن انها دمار از روز گار مردم در آورده نه یک اسفالت نه پارکی نه مدرسه ای بچه های ما باید کیلومترها راه بروند تا به مدرسه برسند قسمتی از مهدیس با منطقه ۸ شهرداری است که اصلا توجهی به ان نمیکند گل ولای امان مردم را ربوده در تابستان براثر زمینهای نیزار در کنار ساختمانهای مسکونی مار و عقرب بسیار است جاده تنگ بنکداران هر روز شاهد تصادف و مرگ ومیر مردم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی ناصری کریموند
۰۷:۴۰ ۲۷ دی ۱۴۰۱
با سلام
ابن ۳ تاعکسی که نشون دادین یه خیابون از اهواز مگه جای سالم جاده وکوچه سالم هم داریم من چندروز پیش باماشینم تویه چایی افتادم درب هیج نشونه ایی نبود این قدری صدا امد خدارحم کرد چپ نشد چاه بزرگی بود جاهایی هم که چاه نیست چاله چوله به قدری هست که کمبود جبران داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱
اقا شما یک محله رو انجام بدید طرح فاضلابش رو بعد برید سراغ محله بعد غمی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
میلاد سواری
۰۲:۳۲ ۲۷ دی ۱۴۰۱
والا اهواز غیر از این چیزها چیزی لازم ندارد
آسفالت و فاضلاب حق مردم اهواز است گناه ما چیست هر ماه باید جلوبندی ماشین باز کنیم همه چی گرون شده
پس کجان آنهایی که فقط در صحنه انتخابات آنها رو میبینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۷ دی ۱۴۰۱
متاسفانه آسفالت رو هم روی خاک میریزن که بعد چند روزنشست میکنه و میگن آسفالت کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱
وقتی مسئولین اهواز ۹۹درصدشون از ازاستانهای اطراف هستن همینه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۷ دی ۱۴۰۱
آره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۷ دی ۱۴۰۱
چه جالب یه نفر به این موضوع اشاره کرد
Iran (Islamic Republic of)
يا حسین
۲۳:۵۵ ۲۶ دی ۱۴۰۱
کل جنوب خوزستان همینجوریه بییایدابادان ببینیدصدرحمت به اهواز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۶ دی ۱۴۰۱
با سلام و خداقوت .. از شهرداری ها بپرسید چند ساله که خیابان های اهواز آسفالت و تعمیر نمی شوند .. اکثر خیابان ها و کوچه ها کنده و زخمی میباشند ... یاحق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۶ دی ۱۴۰۱
اهواز.نبایداینطورولش کنید.چون داریدنفت.گازمیدوزیدومیخوریدوغارت میکنیدچرابه اهوازنمیرسیدتایه چیزی میخوایدبگیدمیشی اغتشاش گر.ولی وقتی یه مسول اصفهانی باشه دیگه قیددرس کردن اهوازنداشته باشیدبخاطراینگه پارسال اب کارون ازاوناپس گرفتن دارن انتقام میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۲۲:۱۵ ۲۶ دی ۱۴۰۱
ای کاش یه بارم یه گزارش از کوی مهدیس اهواز بگذارید که هنوز برای زندگی باید از تو گل رد شن
Iran (Islamic Republic of)
اهواز ی
۲۲:۱۵ ۲۶ دی ۱۴۰۱
در حق خوزستانها خیلی ظلم شده در همه زمینه‌ها آبادان در گذشته یکی از بهترین شهرهای در حتی خاورمیانه بود اما حالا چه بر سرش امردن
Iran (Islamic Republic of)
اهوازی بدبخت
۲۲:۰۶ ۲۶ دی ۱۴۰۱
واقعا زشته شهری که این همه منابع داره. انگار عصر حجر هستیم.
فقط چت زدن به پل سازی. بابا شما آسفالت سالم و نکنید. خیلی به ما لطف کردین اگر مسئولی که اینجا حضور داره میخواد حقیقت رو بدونه من میگم. پیمانکاران اولیه متری 14 میلیارد میگیرن. بعد واگذار میکنن به پیمانکار دیگه و متری ۴ میلیارد به پیمانکار دوم میده. یعنی پیمانکار اولیه که دولتی هست فقط نشسته. متری ده میلیارد سود خالص می‌ره تو جیبش. فکر نکنید ما مردم نمی‌دونیم اخبار گند زدن تون میپیچه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۶ دی ۱۴۰۱
بگو هم شهرک نورد لوله‌ بقایی افتضاح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۶ دی ۱۴۰۱
اهوازم شهر من ...چقد ما بدبختیم اینجا
Iran (Islamic Republic of)
طرفی سلمانی
۱۹:۲۲ ۲۶ دی ۱۴۰۱
با عرض سلام منطقه کوی مندلی خیلی اوضاع اسفالت و ابفای بدی داره این چندمین روز از بارونه اما هنوز خیابون ها پر اب هست ماسین به سختی توی خیابون رفت امد می کنن لطفا لطفا اطلاع رسانی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۶ دی ۱۴۰۱
شهرداری اهواز چیزی یاد گرفته فقط بلده مانع بزنه اسفالت کردن چاله چوله یادش رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۶ دی ۱۴۰۱
شهرداری اهواز زه چیزی یاد گرفته فقط بلده مانع بزنه اسفالت کردن چاله چوله یادش رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۶ دی ۱۴۰۱
همش دروغ میگن الان چندین ساله حرفشون همینه یه فاضلاب نتونستن درست کنن جای قبلی رو میکنن یه لوله از قبلی کوچکتر میزان خب زودتر خراب میشه تمام قسمت‌هایی از آسفالت رو هم که می‌خوان درست کنن فقط تیکه کاری میکنن که زود دوباره خراب میشه بعد پول درست کردن اساسی هم از بودجه میگیرن همش شده دزدی تمام شهر شده نخاله ساختمانی از نظارت ضعیف سمت مهدیس همش نخاله شده کنار جاده واقعا خجالت داره مملکت بی صاحب شده به اهواز هم رسیدگی نمیشه به کجا فریاد کنیم دیگه نمیدونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۶ دی ۱۴۰۱
اهواز کلا می خوان غیرمسکونی کنن که البته هم اینطور شده،محله از همه بدتر باهنر هیت افتضاح واقعی میگن آسفالت نمی کنیم تا تابستان که هوا خشک بشه، که دروغ می گن چون از مرداد کنده شده، البته مقصر خودمون هستیم که اتحاد نداریم باید هنه بدن سر و صدا چون زبون خوش نمی فهمن، کلا الهی خیر نبینن ماشین ها داغون شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۶ دی ۱۴۰۱
اکثر خیابان های اهواز طی سی سال گذشته نوسازی نشده است و اگر شهرداری هر سال فقط آسفالت یک محله را بهسازی میکرد اکنون شهر این وضعیت را نداشت برای بی عرضگی شهرداران سابق به کجا باید شکایت کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۶ دی ۱۴۰۱
مگه بی صحاب تر از اهواز داریم تو ایران
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۷:۱۹ ۲۶ دی ۱۴۰۱
هرجای دنیا بری بگی تو خوزستان که ثروتمندترین استان جهان زندگی میکنم ولی یه خیابون و جاده سالم نداریم تیربارونت میکنن تازه بیکارم هستیم بیشترین آمار فقر هم داریم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۱۳ ۲۶ دی ۱۴۰۱
اهواز خیابان۷ بیستمتری شهرداری خیابان شهید محمد حبیبی از نظر آسفالت فاجه است از مسئولین خواهشمندم دستورات لازم را مبذول فرمایید جالب است این خیابان بچه های داشته که جان خودشان را برای این انقلاب داده اند شهید محمود مراد اسکندری در هشت سال جنگ تحمیلی و برادر زاده او به اسم شهید مدافع حرم محمود مراد اسکندری و شهدای دیگر لطفا رسیدگی شود کل ۲۰متری شهرداری این معضل دارد .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۰۱ ۲۶ دی ۱۴۰۱
بله واقعا همینطوره خیلی چاله و چوله هست هرسال کلی از درامدمان را باید خرج جلوبندی ماشین کنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۵۲ ۲۶ دی ۱۴۰۱
وظیفه شورای شهراهوازواقعاچیه؟؟؟این همه بودجه امسال به اهواز دادن حتی عوارض آلایندگی شرکتها حدود۶۵۰۰میلیاردبه شهرداری دادن ولی کجاش خرج شهراهوازشده ؟؟؟هزینه این همه دودوالایندگی شرکتها وعوارض بیمارهای خطرناک وسرطان و..روشرکتهای نفت وغیره امسال دادن شهرداری که شهراهوازاوضاعش خرابترازگذشته بشه ؟؟؟تازه شهرداری امسال جوازساخت روخیلی گرونترکرده ولی بااین همه بودجه چرا هیچ تغییرملموسی درشهراهوازشاهدنیستیم .اون ازوضع پارکها اون ازوضع آسفالت ومعابروزیباسازی شهری اون ازوضع حمل و نقل شهری که اصلا اتوبوس چندین ساله اضافه نشده وفقط قول وقرارمیدن .اون ازوضع میدان تره بارالغدیرش که جولانگاه دلالان شده و شورای شهروشهردارهم کاملا اطلاع دارندوهیچ کاری برای سامان دهیش نکردن که مردم میوه ارزونتروباکیفیت تربخرن .هروفعه هم دوقطره بارون بیاداب های سطحی کوچه و خیابون روپرکرده وحتی آب داخل خونه های مردم میشه .بعدش دردناک تراینجاست بعضی از اعضای شورای شهروشهردارمیگن که چیزخاصی نبوده وچندنقطه فقط گرفتگی آب داشتیم ازاستانداراقای محراب تقاضا داریم شخصا ورودکنه وگرنه اوضاع تغییری نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۴۵ ۲۶ دی ۱۴۰۱
واقعا تاسف باید خورد بحال مسولین خوزستان استانی که تمام ثروت ایران رو داره کل شهرهای خوزستان همین وضعیت رو دارن و اهواز هم گل سرسبد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۶ دی ۱۴۰۱
وای دلم سوخت بحال اهواز درد دلشون بازشد بیچاره ها
Germany
عباس
۱۵:۵۷ ۲۶ دی ۱۴۰۱
از روزی که این اصفهانی ها آمدند واین شورای شهرداری آمدند شهر اهوازتبدیل به زباله شده نه فقط آسفالت بله در تمام زمینه ها دزدی وغارت که حسابی جداگانه دارد
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد مهربانی
۲۳:۲۸ ۲۶ دی ۱۴۰۱
با سلام . دوستان عزیز اهواز شهر که نیست . اهواز روستایی بزرگ است . خودتان را ناراحت نکنید . مشکلات فقط با ظهور آقا امام زمان عج حل میشود ... یا حق
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۵:۵۶ ۲۶ دی ۱۴۰۱
من یه سوال داشتم از کل مسولین اهواز خدا وکیلی با چی میرین سر کار جاده ها نمیببن اگر نمیببنین کور هستین سر از دست اهواز بردارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۷ دی ۱۴۰۱
اصلا مسول نداریم فقط پست میگیرن یک بیسواد میزارن جاشون یک حقوقی میدن بهش میرن خارج از کشور خودشون آقازادهاشون خوش گذرانی
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۵:۵۳ ۲۶ دی ۱۴۰۱
اهواز فقط برای مسولین خوبه مثل گاو شیرده فقط میدوشن کل اهواز بیشتر این سمت سمت غرب اهواز از زرگان بگیر تا کوت عبدالله سمت کیانپارس گلستان امانیه خوب میرسن برج ۱۲ نزدیک برج ۱۱ چند تیکه اسفالت میکنند که بودجه پس ندهند اهواز درست بشو نیست و نخواهد شد نباید حرف بزنم چون زیر میزی زیاد توش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۶ دی ۱۴۰۱
آخر عاقبت گماردن مسئول نالایق بدست یک بالا دست نالایق همین میشود که الان می بینیم
Iran (Islamic Republic of)
زینب کریمیان
۱۵:۳۰ ۲۶ دی ۱۴۰۱
سلام چرا ب داد مردم خوزستان نمیرسید خوب طرح فاضلاب زودتر عملی کنید بعدا درست اسفالت کنید هی میکنن هی میپوشونن باز میکنن ما باهنریم همجا کنده کاری اون هفته رو آسفالته کنده شده لاستیک ماشینم ترکید یبار دیگه تهش مالید توروخدا ب شهر رسیدگی کنید مردم اهواز خیلی شریفن حرمتشون نگه دارید لیاقتشون خیلی بالاست لطفا ب شهرموم واستانمون برسیدباتشکر
Iran (Islamic Republic of)
رضا ب
۱۷:۲۷ ۲۶ دی ۱۴۰۱
درودآفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۶ دی ۱۴۰۱
شهربی صاحب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۶ دی ۱۴۰۱
این خیابان ها خیلی خوبن ۱۰۰۰ بار از این بدتر هست در اهواز . هرچه فریاد میزنیم فریاد رس نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۶ دی ۱۴۰۱
همه تصمیم گرفتند که اهواز را ۱۰۰٪ خراب کنند . خدا راشکر به هدفشان رسیدند . الحمدلله تا چند سال دیگر با این روند که در پیش دارند چیزی به نام اهواز نخواهد ماند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۶ ۲۶ دی ۱۴۰۱
اهواز شبيه شهرهای استعمار زده است تمام زیر ساخت های اهواز قدیمی هستند و اصلا برای کسی اهمیتی ندارد و هیچ مسئولی بهش رسیدگی نمیکنه و نسبت به مراکز شهرهای بزرگ از سطح بسیار پایینی برخوردار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۶ دی ۱۴۰۱
كل سيستم شهردارى و آبفا اهواز فاسدترين ادارات توى ايران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱
فقط دزدی و رشوه خواری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۶ دی ۱۴۰۱
جای تاسف داره برای مسئولین این شهر با وجود این همه درآمد نفتی با ید اوضاع شهر این باشه ..مسئولین فقط از درآمد این شهر چپاول و دزدی رو بلدن ..باید بیایین پایین شهر ببینید چ اوضاع بدی داره ..خیابونا افتضاح ..بازارچه ها که افتضاح ..شبکه بهداشتی که اصلا نمی تونن کاری انجام بدن ..بازارچه کیان ..خیلی از نظر بهداشتی کثیف و غیر بهداشتی هستش
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۶ ۲۶ دی ۱۴۰۱
یه چیز عجیب از شهرداری اینه که بجای ترمیم آسفالت مانع گذاری هم میکنن. شما مانع نذارین خرابی آسفالت پیش کش. عجیبتر اینکه پلهایی گه دارن میسازن اول ورودی پل مانع میزارن واقعا خنده داره. عمدا دست به اینکار میزنن یا اینکه بیسواد تشریف دارن خدا عالمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۶ دی ۱۴۰۱
اخمق تشریف دارن بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۶ دی ۱۴۰۱
آها اااااهوااااز
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۰ ۲۶ دی ۱۴۰۱
در بعضی مناطق اهواز مثل شهرک برق برخی کوچه ها هنوز فاضلاب و گاز ندارند
Iran (Islamic Republic of)
مختارثقفی
۱۳:۳۲ ۲۶ دی ۱۴۰۱
خخخخ اقای یوسفی نماینده ی اهواز حاضر نیست مردم اهواز رو به دفترش راه بده از شهردار و شورای شهر ک دییگه انتظاری نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۷ ۲۶ دی ۱۴۰۱
خدا مسیولین بی کفایت از بین ببره . دیشب ماشینم که اولین باره باهاش بیرون میام افتاد تو چاله داغون شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۶ دی ۱۴۰۱
فقط دزدی تو اهواز واسه اون گداهایی که بعداز چند سال میشن سرمایه دارای ملت و خارج از کشور خدا ازتون نگذره اه مردم کمرتون بشکنه اهواز فقر بیکاری بدبختی گرانی دزدی زباله گردی اخه چرا نفت ...............
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۴۷ ۲۶ دی ۱۴۰۱
وقتی مدیریت نباشه بهتر از این نمیشه متاسفانه وقتی بودجه‌ای به این استان تعلق میگیره برای رفع تکلیف همه جا رو زخمی میکنن بعد که بوج تقسیم شد هر کدوم تقصیر رو به گردن دیگری میندازه ای کاش مدیریت استاندارد جدید زخمهای مردم رو التیام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۶ دی ۱۴۰۱
یامنتقم. اهواز .شهر مرده ها.اهواز .شهر بی تدبیری.
اهواز .شهر.ماتم زده ها.
اهواز شهری که به فرمایش جناب کرمی نزاد مسوول فعلی آبفا
.شهر وصله وپینه لقب شد. حدود 60 سال ما را نادید گرفتند
وای خدای .ازاینکه در اهوازم خجالت میکشم .ازخودم.ازمردمم
ازکوه وبرزنم. آخر من اهوازی نیستم. من جنگ زده آبادانم
شهرمن ویران شد. مسولین بصیر باشدودل بسوزانید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۱ ۲۶ دی ۱۴۰۱
کوی نفت یک پارک دارد بنام ولایت که مردم بیشتر بعد از ظهرها از آن جهت پیاده روی استفاده می‌کنند ولی متاسفانه بعلت بوی بدی که از ایستگاه یا پمپاژ دفع فاضلاب که در کنار پارک ایجاد شده است بنا چار باید بروند خانه بنشینند لطفاً رسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۱:۵۷ ۲۶ دی ۱۴۰۱
والا خوزستان بی صاحبه. اهواز به عنوان مرکز استان.ولی درحد روستا هم نیست.مدیران شهری مشغول چه کاری هستن.بابت چه خدماتی داره حقوق میگیرن.نماینده ای بی عرضه خوزستان چکار میکنن.کسی هم اعتراض کنه میشه اغتشاشگر.بابا یکم رسیدگی کنید .چه وضع خیابون ها و مغابر. کثیفی ووو.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۴:۵۷ ۲۶ دی ۱۴۰۱
اهواز یک کلان دهات با مسئولینی بی کفایت وبعضا ..... وفقط وفقط فکر پر کردن جیب خود هستند
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۱:۴۰ ۲۶ دی ۱۴۰۱
به ولله اگه کسی قدمی واسه مردم برمی‌داره همش وعده همش وعید اهواز دقیقا یه روستای بزرگ ویرانه است این درآمد مالیات عوارض کجا میرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۶ دی ۱۴۰۱
در آبادان هم اینگونه است خیابان های آبادان زخمی ومانند کره ماه پر از چاله ؟؟!!مرحبا منطقه آزاد آبادان مرحبا شورای شهرداری آبادان مرحبا نماینده ساکت با نمره20در مجلس
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۱۱:۳۱ ۲۶ دی ۱۴۰۱
باید به خوزستان رسید راههای جاده ای هم خراب است و باعث تصادفات درجاده ها میشود مخصوصا راههای منتهی به ماهشهر که قطب اقتصادی کشورااست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۶ دی ۱۴۰۱
و بشونید از مدیریت درست .................
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۶ دی ۱۴۰۱
سلام ۶ ماه که خیابان کندن ولش کردن همونطوری رفتن پر از خیابون گل و اب نمیکندن بهتر بود ماشینا همه داغون شدن از گل بعد عوارض شهرداری هم نقد میگیرن خیلی جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۶ دی ۱۴۰۱
بودجه تدبییییر تحریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۶ دی ۱۴۰۱
همه‌ی شهرهای خوزستان مثل اهواز پر از چاله چوله است
Iran (Islamic Republic of)
مجیری
۱۰:۳۴ ۲۶ دی ۱۴۰۱
یه مشکل اساسی اینه که جاهایی که آسفالت میشن هم پس از مدتی نشست میکنه و دوباره تبدیل به چاله میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی
۱۰:۲۶ ۲۶ دی ۱۴۰۱
باسلام... امیدوارم هر چه سریعتر مشکل ترمیم فاضلاب شهری اهواز به اتمام برسد و در ادامه ترمیم آسفالت هم صورت پذیرد. ولی مشکل از جای دیگری نشات گرفته است. متاسفانه با توجه به اختلاف دو نهاد دولتی (شهرداری اهواز و اداره آب و فاضلاب) مزید بر علت شده تا مشکلات این چنینی گریبان گیر مردم فهیم اهواز شده، از جمله کج سلیقگی و قرائت های اشتباه مسئولین از قانون و وظایف خود این دو نهاد باعث شده مردم اهواز هزبنه ی این اختلاف را از جیب خود پرداخت میکنند، در ادامه این موضوع اعلام میکنم پس حق الناس گردن کدام شخص یا نهاد قرار میگیرد در آموزه های دینی این حق از بزرگترین مسائلی است که نخست در جهان آخرت به آن رسیدگی می کنند و در واقع خداوند ممکن است از حق الله در گذرد اما حق الناس گذشتی در کار نیست. و این التذهبون... باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۶ دی ۱۴۰۱
هم شهردار اهواز وهم اداره ابفا هردو کم کارند
هردو خوابند. هردو .......... وای برشهرم خدای من تورحم کن.
Iran (Islamic Republic of)
علیخان
۱۰:۱۱ ۲۶ دی ۱۴۰۱
با احترام
جالبت اینکه سالیانه عوارض شهرداری ثبت و هنگام خرید و فروش منزل از فروشنده اخذ می کنند.
یکبار به شهرداری مراجه کردم و پرسیدم عوارض بابت چه خدماتی است که مواردی بیان شده توسط ایشان خنده دار بود. سپس به ایشون گفتم شما بیا و نه تنها خیابان ما بلکه کل منطقه را بررسی کن اگر جایی بهبود پیدا کرده بود بنده عوارض تمام ساکنین منطقه را می دهم........ چیزی برای گفتن نداشت.

برای نمونه نزدیک به 2 سال حد فاصل خیابان اول لغایت دهم شهرک دانشگاه اهواز، را شخم زدند و رفتند و با پیگیری های متوالی و از طریق سازمان بازرسی کل کشور و پس از قریب به 2 سال آسفالت کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۶ دی ۱۴۰۱
شهردار اصفهانی اهواز گفته بود که اهواز جای زندگی انسان نیست.
او همچنان در راستای این هدف در حال تلاش و کوشش می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۶ دی ۱۴۰۱
یامنتقم .متاسفانه شهردار فعلی اهواز که اصفهانی نیز
هست میدانید در شبکه خوزستان چه گفت
او گفت با عقل جور درنمیاید که این همه هزینه برای فاضلاب اهواز کنیم. سوالم اینست .
پس منازل ما.اثاثیه وروح وروان ما که مخلوط از اب وفاضلاب میشود چقدر هزینه دارد؟!وای برمن وبرشهرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۶ دی ۱۴۰۱
امیدوارم شهردار اهواز زیبایی شهر اصفهان الگو بگیره فضای سبز فرهنگ سازی مردم برای گذاشتن زباله ها سر ساعت زیبایی، فلکه های شهر با تندیس ها کاشت گلهای فصلی پارک های تمیز که متاسفانه در شهر ما محل قلیان ومعتادان شده شهری زیبا میشود که قانون ونظم وانضباط داشته باشد مراکز استانهای دیگر در حال پیشرفت وبه روز شدن باید رفت ودید تا تفاوت را احساس، کرد.، افسوس خورد