رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر از ثبت‌نام بیش از یک هزار «همیار طبیعت» برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی این شهرستان خبر داد.

واحدمطلق، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر با بیان اینکه هدف اصلی در هر مسئولیت و سازمانی باید خدمت به مردم و پیشبرد هرچه بهتر امور باشد، گفت: یکی از رویکرد‌های اصلی سازمان منابع طبیعی، هم‌افزایی با مردم و دستگاه‌ها برای حفاظت، توسعه و احیای منابع طبیعی است.

وی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی منابع طبیعی را از الزامات موفقیت در این بخش دانست و افزود: برای جلب مشارکت آحاد جامعه در حفظ و احیای این منابع ارزشمند باید این موضوع به مطالبه عمومی تبدیل شود و رسانه‌ها ازجمله صداوسیما و آموزش و پرورش می‌توانند در این خصوص نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر در تبیین رویکرد سازمان در جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مردم برای کاهش تخریب سرزمین گفت: ثبت‌نام بیش از یک هزار همیار طبیعت، احیای ۱۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی در قالب مسؤولیت اجتماعی و با کمک فعالین حوزه صنعت و معدن در سال گذشته، انجام ۱۰ هکتار پروژه‌های آبخیزداری با مشارکت مردم و خیران و فعالیت‌های مشترک با آموزش و پرورش برای فرهنگ‌سازی از ثمرات رویکرد مشارکتی و تعامل با بخش‌های مختلف است که باید با جدیت گسترش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.