رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخه گفت: طرح مدیریت هزرآب و بذرپاشی درسطح ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان اجرا شد.

مرتضی شیرعلی اظهار داشت: طرح مدیریت هرزآب و بذرپاشی در سطح ۲۰۰ هکتار در منطقه عبدالله آباد شهرستان سرخه با هزینه بالغ بر ۷۲ میلیون تومان به صورت پیمانی و توسط بخش خصوصی در سالجاری اجرا شد.

وی، هدف از اجرای این طرح که به صورت هلالی‌های آبگیر احداث می‌شود، کنترل هرزآب‌های سطحی حاصل از بارندگی و کمک به بهبود وضعیت پوشش گیاهی منطقه از طریق بذرپاشی گیاهان بیابانی به ویژه گونه تاغ مطرح کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخه بیان کرد: جلوگیری از فرسایش باد، تثبیت خاک، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، مهار هجوم ماسه‌های روان به مناطق مسکونی و بنا‌های فنی موجود در منطقه، احیاء پوشش گیاهی و تعدیل، تلطیف آب‌وهوای منطقه، از مهم‌ترین نتایج حاصل از اجرای این طرح در این شهرستان است.

وی گفت: نظر به اهمیت کنوانسیون بین المللی بیابان زدایی در ایجاد عزمی بین المللی جهت مقابله با بیابان زایی در جهان و در راستای اجرای معاهدات این کنوانسیون، دفتر تثبیت شن و بیابان زدایی، اقدام به شناسایی مناطق بیابانی بحرانی در کشور کرد و با تهیه طرح اجرایی مدیریت مناطق بیابانی به مقابله با بیابانزایی و اثرات نامطلوب آن پرداخت.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخه ادامه داد: منطقه عبدالله آباد در مجاورت کویر و از توابع شهرستان سرخه در استان سمنان یکی از این مناطق بیابانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار