مهدی حسینپور مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : طی ۹ ماه سپری شده از سال جاری، تعداد ۵۳ فقره پروانه تایید صلاحیت برای مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی صادر و ۵۶ فقره پروانه نیز تمدید شد، ضمن اینکه مدت ۴۳۲ ساعت آموزش برون سازمانی و ۵۸ ساعت آموزش درون سازمانی نیز دراین مدت برگزار گردید.
وی افزود: مدیران کنترل کیفیت معرفی شده از سوی واحدهای تولیدی قبل از آغاز به کار، باید دورههای آموزشی تخصصی و عمومی لازم را تحت نظارت این اداره کل با موفقیت سپری کنند که برخی از این آموزشها شامل قوانین کلی سازمان ملی استاندارد، شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت و آشنایی تخصصی با روشهای آزمون فرآورده تولیدی مورد نظر است که دورههای مورد نیاز این افراد به طور مستمر توسط معاونت استانداردسازی و آموزش این اداره کل برگزار میشود.
وی با اشاره به اینکه صدور یا تمدید پروانه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت، منوط به گذراندن دورههای آموزشی مربوط به مدت حداقل ۱۶ ساعت در طی یکسال است، خاطر نشان کرد: بر اساس آیین نامه تایید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت، مدت اعتبار پروانه ۲ سال از زمان صدور و تمدید پروانه تایید صلاحیت بوده و بر این مبنا کارشناسان این اداره کل مطابق با شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت؛ به فعالیتهای آنان در واحدهای تولیدی، نظارت مستمر دارند.
دبیر شورای استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت وجود مدیران کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی، آنها را بازوان نظارتی و اجرایی استاندارد در محلهای تولید دانست و گفت: رابطه مستقیمی بین نظارت دقیق و مسئولانه مدیران کنترل کیفیت بر فرآوردههای تولید شده و مطابقت محصول نهایی با استاندارد وجود دارد.
وی با بیان اینکه کارشناسان اداره کل استاندارد استان کرمانشاه بر حسن اجرای این ماده آئین نامه نظارت میکنند، افزود: مدیران کنترل کیفیت تأیید صلاحیت شده وظایف خود را وفق ماده ۹ آیین نامه تأیید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت به خوبی انجام دهند .